عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۲
شب نوزدهم ماه صفر در هیات ریحانه الحسین با مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه
راه اولیه و کوچترین مسئله در امام شناسی پیروی از دین و خود را در چهارچوب اهل بیت قرار دادن است. باید از چهارچوبهای خودساخته جدا شویم و به فرامین امام زمانمان گوش فرادهیم.

برای دیدن گزارش تصویری برنامه اینجا را کلیک کنید

عقیق: مراسم عزاداری ایام اربعین حسینی در شب نوزدهم ماه صفر در هیات ریحانه الحسین با سخنرانی حجت الاسلام شریف و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه و دیگر ذاکران اهل بیت برگزار شد. در ادامه می توانید بخش هایی از سخنان حجت الاسلام شریف را بخوانید: 

_ باید تکلیفی برای خود روشن کنیم تا در مکتب اهل بیت به کمال برسیم. هدفی که ما به مکتب اهل بیت می رویم باید این باشد که به مقامی برسیم که به همراهی با اهل بیت در دنیا و آخرت برسیم. در زیارت عاشورا آمده که برای رسیدن به همراهی با اهل بیت در دنیا و آخرت سه پله می خواهد و سه قله را باید تصاحب کرد  که اولین آن معرفت امام است و دومین معرفت دوست امام است و سومین مورد دشمنی با دشمنان اهل بیت .

_ برای پیدا کردن معرفت امام حداقل کار این است که باید یک تکلیف مشخص کرد و آن هم اگر به آیه 65 سوره نسا عمل کنیم راه ما را مشخص می کند. خداوند می فرماید ای پیامبر به مردم بگو که شما مؤمن نخواهید شد مگر  آنکه وقتی دچار اختلاف می شوید به جای اینکه خودتان قضاوت کنید به کلام پیامبر و اهل ایمان و دین عمل کنند.

_ پس راه اولیه و کوچترین مسئله در امام شناسی پیروی از دین و خود را در چهارچوب اهل بیت قرار دادن است. باید از چهارچوبهای خودساخته جدا شویم و به فرامین امام زمانمان گوش فرادهیم. اطاعت کنیم تا همه مشکلات حل شود.هر کس به جایی رسیده از اطاعت رسیده است.

_طبق روایت داریم که مسئله ما اهل بیت بسیار سخت و ارتباط با ما اهل بیت بسیار سخت است و هر کسی هم نمی تواند مصائب ما اهل بیت را تحمل کند مگر سه دسته که اولین آنها ملک مقرب درگاه خداوند باشند، دومین دسته نبی مرسل و سومین دسته عبد و بنده ای که خداوند قلب اورا آزموده و در این امتحان پیروز شده باشد. قلب عبد مؤمن حرم الهی  است.

_ در کربلا امام حسین چند عامل از عوامل دشمنی با خدا را بیان می کند که اولین آن حرام خوری می باشد. دومین عامل بی خیالی به مرگ و معاد است. در روایت داریم که آدم بدبخت و شقی به کربلا می رود و آدم خوشبخت برمی گردد.

_ کسی که اهل اطاعت باشد به معرفت دوست امام هم نائل می شود. و انسان مطیع اجازه نمی دهد که به دوست امام لطمه ای بخورد. بعد از این که به این دو مرحله رسید به مرحله برائت از دشمنان اهل بیت می رسیم. برائت از دشمن اهل بیت فقط با زبان نیست. 

_ برائت سه شکل است؛ اولین برائت قلبی است یعنی قلب من با دشمن اهل بیت مشکل پیدا کند. در مرحله بعد باید اعضا و جوارح من از دشمنان اهل بیت بیزاری بجوید. آخرین مرحله هم باید زباناً از دشمن اهل بیت بیزاری جوییم. یعنی این که ابتدا با با قلب و اعضا و جوارح و در نهایت با زبان هم باید برائت بجوییم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین