عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
حجت الاسلام والمسلمين بهجتي با اشاره به حضور پرشور زائران اباعبدالله الحسين (ع) كه با پاي پياده خود را به كربلاي معلي مي‌رسانند، گفت: راهپيمايي پرشور اربعين ريشه دشمنان را مي‌خشكاند.
عقیق:حجت الاسلام حسين بهجتي، استاد و پژوهشگر حوزوي با اشاره به پيام پياده روي اربعين گفت: زائران با زبانها و استفاده از واژه‌هاي مختلف مي‌گويند مكتب ما حسيني است.
وي با بيان اينكه راهپيمايي بزرگ اربعين كه توطئه دشمنان را خنثي مي‌كند، نه تنها براي تروريست‌ها و داعشي‌ها بلكه براي اربابان آنها هم پيام دارد، اظهار داشت: تبليغات در اين زمينه بسيار كم است و رسانه‌ها وظيفه دارند زيبايي اين پياده روي را به تصوير بكشند و قلم‌ها آن را به خوبي ترسيم كنند.
اين استاد و پژوهشگر حوزوي هدف دشمن را تضعيف پيروي از نهضت امام حسين (ع) و مسأله انتظار حضرت حجت (عج) عنوان و ابراز كرد: دشمنان كه مي‌دانند سيل راهپيمايي اربعين ريشه آنها را مي‌خشكاند، در جلسات گوناگون مقابله با نهضت امام حسين (ع) را از هيچ راهي جز تخريب اعتقادات ممكن ندانستند.
وي دغدغه همه انسانهاي دلسوز، وارسته، تيزبين و بصير را حفظ دستاوردهاي اربعين و جلوگيري از سوء استفاده دشمن خواند و گفت: مراسم عزاداري نبايد با خرافه همراه شود و هرگز نبايد مسأله اي در مخالفت با نهضت امام حسين (ع) روي دهد.
وي با بيان اينكه دشمنان مي‌خواهند چهره اسلام را خدشه دار كنند، استفاده از داعش كه به نام اسلام و دولت اسلامي چهره اين دين الهي را خدشه دار كرده و نيز خرافه قمه زني به عنوان دو ابزار در مسير پيشبرد توطئه‌هاي دشمن نام برد.
حجت الاسلام والمسلمين بهجتي هرگونه مسأله مشمئزكننده مانند قمه زني را در مخالفت با نهضت اباعبدالله الحسين (ع) ارزيابي و تصريح كرد: اسلام دين رحمت و محبت است و عزاداران حسيني بايد مراقب باشند كه به خرافات آلوده نشوند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین