عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
مراسم عزاداری شب هفدهم ماه صفر با مداحی حاج سعید حدادیان، حاج حسین سازور و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد
انسان منافق یک انسان هنر پیشه است. انسانی که در آن هیچ جیزی نیست.هیچ ماهیت و هویتی وجود ندارد.مهمترین مسئله نفاق بحران هویت و حقارت درونی است. بدترین حالات روانی را اهل نفاق دارند.

گزارش تصویری مرتبط را اینجا ببینید

فایل‌های صوتی برنامه را اینجا بشنوید

عقیق:مراسم عزاداری شب هفدهم ماه صفر در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام کرمی و مداحی حاج سعید حدادیان، حاج حسین سازور و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.

در ادامه می‌توانید برخی از نکته‌هایی که توسط حجت‌الاسلام کرمی طرح شده است را بخوانید:

در قرآن از نفاق به عنوان یک مرض قلبی و اختلال روانی یاد می شود. خیلی ها هستند که خیلی از امراض هم دارند ولی این ها هنرپیشه های خوبی نیستند. اگر انسان منافق قادر نباشد خوب نقش ایفا کند و هنرپیشه خوبی نباشد و زیر دست کارگردان زبده قرار نگیرد، نمی توانند جامعه را بازی بدهند.

 انسان منافق یک انسان هنر پیشه است. انسانی که در آن هیچ جیزی نیست.هیچ ماهیت و هویتی وجود ندارد.مهمترین مسئله نفاق بحران هویت و حقارت درونی است. بدترین حالات روانی را اهل نفاق دارند.

 انسان منافق انسان هایی هستند که دائماً احساس می کنند که تحت تعقیب و تحت کنترل هستند چون امنیت روانی و عامل طمأنینه که ایمان است را ندارند. این ها آرامش روانی ندارند و دائماً بهم ریختگی دارند. عامل مهم اطمینان و ارامش روانی ایمان است و این در آدم منافق وجود ندارد.

 تفکرات آدم منافق هیچ ارتباطی با محیط اطرافشان ندارند. آدم‌های منافق به دلیل تزلزل روانی که دارند مجبورند که به آن چیزی که در جامعه رایج است و رونق دارد وصل شوند. منافق در هر جو و محیطی که هست، منطبق با آن محیط می شوند و در ضمن هم اهل نفاق حالت لیدر و سرگروه هم می شوند. چون از درون حقیر هستند و ایمانی در درون خود به هیچ چیزی ندارند، به همین دلیل منطبق با محیط هستند.

یکی از خصوصیات اهل نفاق تجمل و جلوه گری است. البته متناسبات زمانی و مکانی منافق نوع بازی را مشخص می کند. ما دو نوع دروغ داریم که یک نوع دروغ قولی داریم به نام کذب و دروغ رفتاری به نام نفاق داریم. یعنی انسان برخلاف اعتقادشان عمل می کنند. کسانی که توده مردم کاملاً به آنها اطمینان داشتند که نفاق خاص می باشند.

خواستگاه نفاق استیفا منافع است که به دلیل جلب منفعت و دفع مفسده است، چون اهل نفاق هنرپیشه های خوبی هستند.در چند زمان مؤمن از منافق قابل تشخیص است که یکی از این بزنگاه ها، در مواجه با ولی و حجت وقت است. نقطه تشخیص نفاق زاویه با ولایت است.

امیرالمؤمنین در دو جا گل سر برجسته تاریخ اسلام است و کسی در این دامنه این قله هم نتوانسته است که حرکت کند. یکی در مسائل مالی و دیگری در شمشیر زدن ا و سومین جا انقیاد امیرالمؤمنین است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین