عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
جاماندگان اربعين كربلا پياده تا آستان حضرت عبدالعظيم (ع) مي‌روند
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از پياده روي پايتخت نشينان در روز اربعين حسيني خبر داد و اعلام كرد: در روز اربعين حركت با مترو در مسير حرم حضرت عبدالعظيم (ع) براي پايتخت نشينان رايگان است.
عقیق:حجت الاسلام ميثم امرودي با بيان اينكه جاماندگان اربعين كربلا پياده تا آستان حضرت عبدالعظيم (ع) مي‌روند، افزود: صبح روز اربعين گردهمايي بزرگي در ميدان امام حسين (ع) برپا و زائراني كه نتوانستند به زيارت اربعين در كربلا مشرف شوند، از ميدان امام حسين (ع) تا آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع) را پياده روي خواهند كرد.
وي در تشريح برنامه‌هاي فرهنگي شهرداري در اربعين حسيني گفت: برنامه‌هاي مفصلي در روز اربعين تا پايان ماه صفر با همكاري شهرداري در مساجد و هيات‌هاي مذهبي برگزار مي‌شود كه مهمترين برنامه‌هاي ستاد اربعين شهرداري تهران در ميدان امام حسين (ع) از ۱۴ آذر شروع شده و تا روز بيست و دوم آذر ماه ادامه دارد.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به برنامه‌هاي در حال اجرا، افزود: اين برنامه‌ها شامل اعزام زائران كربلا حسيني، اجراي آئين‌هاي عزاداري اقوام ايران اسلامي در خيمه ها، نمايشگاه‌هاي مفهومي (از حجاز تا كربلا) و (شمر زمانه ات را بشناس)، محصولات فرهنگ اربعين و نگار گذراست.
امرودي با اشاره به گردهمايي بزرگ مردم در ميدان امام حسين (ع) راس ساعت ۷ صبح روز اربعين، گفت: كساني كه موفق به حضور در كربلاي معلي نشده اند همزمان با روز اربعين مي‌توانند با حضور در ميدان امام حسين (ع) مسير اين ميدان تا حرم حضرت عبدالعظيم (ع) را پياده طي كنند. اين در حالي است كه دو مسير فرعي نيز از ميدان آزادي و امامزاده حسن (ع) انتخاب شده است كه از مردم مي‌خواهيم حضور پيداكنند.
وي با اشاره به برافراشته شدن پرچم‌هاي عزا و مزين شدن شهر به شعارهاي روز اربعين، افزود: درروز اربعين حركت با مترو در مسير حرم حضرت عبدالعظيم رايگان است و ۲۰۰ اتوبوس نيز براي برگرداندن زائران اين مسيراز شهر ري به سمت ساير مقاصد شهر تهران پيش بيني شده است.
امرودي گفت: مراسم روز اربعين ساعت ۷ صبح با قرائت زيارت عاشورا در ميدان امام حسين (ع) آغاز مي‌شود و پس از عزيمت پياده زائران به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع) نيز از ساعت ۱۰ صبح برنامه عزاداري در اين ميدان برگزار و به صورت زنده از تلويزيون پخش خواهد شد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین