عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، راهپيمايي باشكوه و بي همتاي اربعين اباعبدالله الحسين (ع) را اوج عزت و اقتدار براي حركت در مسير خداوند خواند و گفت: رسانه‌ها از انعكاس همه حقايق اربعين عاجز مانده اند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در برنامه تلويزيوني آفتاب شرقي كه به صورت زنده از شبكه يك سيما پخش شد، راهپيمايي باشكوه اربعين را اوج عزت و اقتدار براي حركت در مسير خداوند خواند و گفت: رسانه‌ها از انعكاس همه حقايق اربعين عاجز مانده اند.

وي با بيان اينكه عاشقان امام حسين (ع) از نقاط مختلف جهان براي زيارتي اربعين با پاي پياده عازم كربلاي معلي مي‌شوند و معناي عشق را در اين مكان مقدس متجلي مي‌كنند، افزود: جمعيت عاشق به اندازه اي زياد است و عشق و محبت به گونه اي جلوه گر است كه هيچ رسانه اي توان بازگويي همه جمعيت با همه ابعاد آن را ندارد و تنها رسانه خداوند است كه مي‌تواند آن را ثبت و ضبط كند.

وي ضمن تشكر از مردم عراق به جهت مهمان نوازي و همراهي با زائران اظهار داشت: زائران مهمانان ويژه سيدالشهدا (ع) هستند و مردم عراق ميزبانان خوبي براي زائران امام حسين هستند و از جان و دل ميهمانان آن حضرت را پذيرايي مي‌كنند.

مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ادامه با تبيين واژه زيارت، زيارت اربعين را در امتداد جريان كربلا دانست و افزود: پيام رساي اربعين ايستادگي در برابر ظلم است كه زائران بايد در مقابل ظالم كه همانا استكبار جهاني است ايستادگي كنند.

وي با بيان اينكه زيارت اهل بيت (ع) به ويژه زيارت اباعبدالله الحسين (ع) انسان ساز است و حماسه عاشورا انسان را براي ظهور آماده مي‌كند، گفت: غدير و عاشورا و انتظار سه جريان پيوسته است و امام حسين (ع) با قيام عاشورا درس حماسه سازي و آمادگي براي ظهور را به پيروانش آموخت.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در ادامه به شرايط زيارت اشاره كرد و با بيان اينكه زائر بايد قبل از سفر، حين سفر و پس از سفر براي خود برنامه ريزي كند، اظهار داشت: زائران بايد بدانند به كجا مي‌روند و خود را از نظر روحي و معنوي براي دريافت پيام‌هاي كربلا و عبرت‌هاي آن مهيا نمايند.

اين پژوهشگر عرصه دين با تأكيد بر لزوم استفاده از اين فرصت كم نظير خاطرنشان كرد: زائران بايد پس از سفر نيز حسيني وار زندگي كرده و دستاوردهاي آن را حفظ كنند.

وي همچنين بر حفظ دستجات عزاداري و سينه زني تأكيد كرد و افزود: حضور پرشور عزادارن حسيني در دستجات عزاداري و سينه زني پيام آزادگي، ايستادگي، سربلندي و حتي پيام مظلوميت اهل بيت (ع) با سربلندي را نشان مي‌دهد؛ از اين رو دشمنان از اين عزاداري‌ها هراسان هستند.

وي با اشاره به تأكيد امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر حفظ عزاداريها همراه نظم، شور و شعور، اظهار داشت: زائران آداب عزاداري و زيارت سيدالشهدا (ع) را كاملا رعايت و از هرگونه گفتار و رفتاري كه سبب سوء استفاده دشمنان مي‌شود خودداري كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین