عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
جمع آوری کتابی در مورد پیغمبر اکرم (ص)؛
تمام علاقمندان می توانند در نوشتن این کتاب شرکت کنند و فقط کافیست چند خط در باره پیامبر اسلام بنویسند که گویای برخورد آنها نسبت به حضرت محمد باشد و آن را برای سازماندهندگان این طرح ارسال کنند.
عقیق: پروژه بی نظیر « همه با هم در نوشتن مفیدترین کتاب جهان در باره بهترین انسان - پیغمبر محمد (ص)! شرکت کنیم» در مسکو آغاز شد. تمام علاقمندان می توانند در نوشتن این کتاب شرکت کنند. فقط کافیست چند خط در باره پیامبر اسلام بنویسند که گویای برخورد آنها نسبت به حضرت محمد باشد و آن را برای سازماندهندگان این طرح ارسال کنند.
سایت "صدای روسیه" در این باره نوشت، اداره روحانی مسلمانان مسکو یکی از سازماندهندگان این پروژه است.
"علی الدینوف" سخنگوی اداره روحانی مسلمانان مسکو در مصاحبه با خبرنگار ما در این خصوص گفت: نهایتا کتابی منتشر خواهد شد که حاوی 100000 اظهار نظر در باره پیامبر محمد است و اسامی نویسندگان نیز ذکر خواهد شد.
هدف ما از اجرای این طرح آن است که احساسات والا نسبت به حضرت محمد را بیدار کنیم. متأسفانه مسلمانان و پیروان دیگر ادیان به حد کافی با چنین احساساتی آشنا نیستند.
ما از منابع موثق با ماجرایی آشنا شدیم که در باره دیدار حضرت محمد (ص) با یکی از پیروانش حکایت می کند. « حضرت محمد وقتی او را غمگین می بیند ، می پرسد: دلیل غم و اندوه تو چیست؟ مرد جواب می دهد: من در فکر زندگی ابدی بودم، در باره اینکه تو، پیغمبر بر پله های بالای بهشت خواهی ایستاد و ما بر پله های پایین تر. چطور می توانم جدایی از تو را تحمل کنم؟ پیغمبر گفت: انسان با کسی است که دوستش دارد!»
طرح ما امکانی است تا ما از احساسات خود سر دربیاوریم و درک کنیم آیا پیغمبر را دوست داریم یا نه، اگر دوست داریم، پس از نعمت های فراوان زندگی و ابدیت برخوردار خواهیم شد. مهم آن است که در باره این عشق صحبت شود، زیرا حضرت محمد گفت: اگر دوست دارید، پس احساس خود را بر زبان آورید».
این سایت فعلا به زبان های روسی و انگلیسی است ، اما در آینده نزدیک صفحات سایت به زبان های عربی، فارسی و اسپانیولی و ایتالیایی نیز راه اندازی خواهد شد. ناتالیا بودیلِویچ مدیر این طرح اطمینان دارد که شهروندان کشورهای مختلف از جمله نویسندگان کتاب « بهترین انسان – حضرت محمد (ص)!» خواهند بود. - داوطلبان به ما کمک می کنند. آنها پیشنهاد کردند در ترجمه مطالب ارسالی به زبان های « بِربِر»، ازبکی و تاجیکی کمک کنند. گفته ها و نظرات در باره حضرت محمد (ص) را طی سال آینده دریافت خواهیم کرد. سپس کتاب به شکل الکترونی و چاپی منتشر خواهد شد. از حالا سفارش چاپ نسخه های تزیینی کتاب را دریافت می کنیم که به عنوان هدیه از آن استفاده خواهد شد. این کتاب برای ورود به فهرست کتاب رکوردهای گینس در عنوان « بیشترین تعداد نویسندگان کتاب» کاندید شده است.



منبع:جام
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین