عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
یک استاد مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: کسانی که فکر می‌کنند با حضور در مسجد و اقامه نماز اول وقت از کار عقب می‌مانند کاملا در اشتباه هستند. حضور در مسجد باعث رونق زندگی می‌شود.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قائمی با بیان این‌که «رفتن به مسجد فواید بسیار زیادی برای دنیا و آخرت انسان‌ها به همراه دارد» اظهار کرد: در احادیثی از ائمه معصومین (ع)، مشخص است که رفتن به مسجد و حضور مداوم در این مکان ثمرات بسیار زیادی دارد. با این‌که حضور در مسجد از واجبات نیست اما انجام دادن فرایضی همچون نماز و سایر کارهای فرهنگی در این مکان اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی تصریح کرد: از حضرت علی (ع) و سایر معصومین روایات زیادی در رابطه با حضور در این مکان مقدس داریم. آنهایی که همسایه مساجد هستند حتما برای خواندن نماز در مسجد حضور پیدا کنند اگر نه نماز آنها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.
این استاد مرکز فقهی ائمه اطهار، تصریح کرد: از مرحوم شیخ طوسی نقل شده که یکی از یاران امیرالمومنین به نقل از حضرت علی (ع)‌ گفته‌اند: هر کسی که در مسجد رفت وآمد داشته باشد حضور او باعث فراگیری حداقل هشت مطلب است. بیشتر از هشت مطلب هم می‌تواند فرا بگیرد ولی حضرت بر این هشت نکته تأکید بسیاری داشته‌اند.
قائمی در ادامه با اشاره به چند مورد از فواید رفتن به مسجد افزود: یکی از فواید رفت وآمد در مسجد یافتن دوست خوب است. دوستی با افراد گاهی مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد. چه بهتر که انسان به سمت دوست‌هایی برود که او را به یاد خدا می‌اندازد و در مسجد می‌توانیم دوستانی بیابیم که مایه رشد و تقوای ما شوند.
وی تأکید کرد: فایده دیگری که حضور در مسجد دارد فراگیری پند و موعظه است. در تمامی مساجد افرادی هستند که سخنرانی می‌کنند و سخنان آنها زمینه‌های رشد انسان را فراهم می‌کند و با بکارگیری فرایض در زندگی می‌توانیم به موفقیت‌های زیادی برسیم.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، گفت: فایده بعدی حضور در مسجد این است که این حضور باعث می‌شود که انسان در زندگی به سمت انحرافات نرود. گاهی شنیدن یک سخن در زندگی می‌تواند آینده را تغییر دهد.
قائمی در ادامه با اشاره به مثالی گفت: شخصی برای دزدی به منزل فردی رفته بود که صاحب آن خانه مشغول قرائت آیه‌ای از قرآن بود و زمانی که انسان خلافکار آن آیه را شنید دلش آرام شد و دست از این کار ناپسند کشید. متن آن آیه این بود که "آیا زمان آن نرسیده که نسبت به دستورات الهی پذیرا باشید و با ایمان به خدا دل‌هایتان آرام شود؟". با شنیدن همین آیه از قرآن مسیر زندگی فرد تغییر کرد.
وی ادامه داد: در روایات اسلامی وارد شده که در مسجد زود وارد شده و دیر خارج شوید. کسانی که فکر می‌کنند با حضور در مسجد و اقامه نماز اول وقت از کار عقب می‌مانند کاملا در اشتباه هستند. حضور در مسجد باعث رونق زندگی می‌شود. اگر خدا برای کسی روزی را بخواهد از هر طریقی شده به او می‌رسد.
این استاد مرکز فقهی ائمه اطهار در پایان گفت: در راستای ترویج فرهنگ حضور در مسجد دولت هم وظایف بسیار زیادی دارد و باید کاری کند که مردم در جامعه برای حضور در مسجد ترغیب شوند چرا که از صدر اسلام تاکنون این مکان مقدس دارای ارزش بسیار زیادی بوده است.



منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین