عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
یک کارشناس دینی تبیین کرد:
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: خون امام حسین (ع) اسلام را زنده کرد و این خون ریشه تمام خوبی هاست آن هم در عصری که خلیفه عصر در ملأعام مرتکب فحشا و فساد می شد.
عقیق:حجت الاسلام سیدحمید میرباقری، استاد حوزه در جمع عزاداران حسینی در حسینیه نیشابوری ها گفت: در روایات تاکید زیادی بر اهمیت و جایگاه عزاداری و محبت امام حسین (ع) شده است که از آن جمله پیامبر اسلام(ص) فرمودند حسین آغاز شهدا از اول تا آخر تاریخ و اصحابش نیز آقای شهدا می باشند.

وی ادامه داد: اهل بیت (ع) برای سیدالشهدا حساب ویژه ای باز کردند که از آن جمله می توان به این روایت اشاره کرد شخصی می گوید در محضر پیامبر اسلام (ص) بودم که امام حسین (ع) که 3-4 ساله بودند، وارد شدند و پیامبر(ع) فرمودند بارک الله به تو که زینت آسمان ها و زمین هستی، از پیامبر(ص) پرسیدند آیا غیر از شما مگر کسی می تواند زینت آسمان ها و زمین باشد که پیامبر(ص) پاسخ دادند قسم به آن کسی که مرا به پیغمبری برگزید، حسین من را در آسمان ها بهتر از زمان می شناسند و اگر به جانب راست عرش نگاه کنیم می بینیم نوشته اند ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه.

حجت الاسلام میرباقری با طرح این سوال که چرا سیدالشهدا (ع) چنین جایگاهی در میان اهل بیت(ع) دارند، اظهار داشت: ام سلمه خوابی دید و صبح که بیدار شد بسیار اشک می ریخت دلیل را پرسیدند، گفت 50 سال است که پیامبر اسلام (ص) از دنیا رفته و من ایشان را دیشب در خواب دیدم در حالی که بسیار آشفته بودند دلیل را پرسیدم که پیامبر(ص) فرمودند امروز همواره کارم این بود که قبر برای حسین(ع) و یارانش بکنم.

وی با اشاره به اینکه وقتی پدر و مادر من و تو از دنیا می روند چند روزی بسیار ناراحتیم، اشک می ریزیم اما به مرور زمان از این ناراحتی کاسته می شود. اما چه شده است که با وجود گذشت 13-14 قرن تا اسم ابا عبدالله (ع) می آید، اشک می ریزیم.

خطیب این مجلس ادامه داد: اگر عزاداری ابا عبدالله (ع) دارای پشتوانه باشد فرد با گذشت 80 سال نیز عزادار واقعی خواهد بود و دچار سستی نمی شود.

وی افزود: ولید بنی عقبه از فرمانداران عصر یزید روزی در نتیجه مستی بسیار نماز صبح را 4 رکعت خواند و وقتی به او گفتند چرا نماز را 4 رکعت خواندی گفت آنقدر سر کیفم که اگر می خواهید بیشتر بخوانم.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه بنی امیه کاری با اسلام کرد که صدای افرادی مانند مغیره ها نیز در آمد: شبی مغیره بسیار ناراحت به خانه می آید خانواده اش از او دلیل را می پرسند و او می گوید امشب به معاویه گفتم خیلی به علی توهین و طعنه کردی و بسیاری از محبانش را شکنجه کردی دیگر این اقدامات را انجام نده زیرا پایه های حکومتت بسیاری قوی شده است و ضمنا آنان هم قبیله ای و از نزدیکانت نیز هستند و معاویه چنین جوابی داد ای مغیره پس از پیامبر چه کسی به حکومت رسید و مغیره اسم اولی را آورد، معاویه گفت آیا اسمش را می برند مغیره گفت خیر، معاویه پرسید بعد از او چه کسی به حکومت رسید، مغیره اسم دومی را آورد و همین گفتگو ادامه یافت تا اینکه معاویه گفت ای مغیره مادر برای تو نباشد این همه علیه آنها کار کردم اما روزی پنج بار موذن بر سر مأذنه می گوید اشهد ان لا اله الله و اشهد ان محمد رسول الله.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تأکید کرد: معاویه برای قرآن و پیامبر(ص) برنامه داشت تا ماجرا به زمان جاهلیت برسد البته او این کار را مخفیانه انجام داد اما یزید پرده ها را کنار زد به طوری که علنا با محارم هم بستر شد.

وی ادامه داد: در چنین وضعیتی ابا عبدالله (ع) وارد میدان شدند و فرزندان شش ماهه و 3 ساله شان را نیز همراه بردند زیرا حضرت به این نتیجه رسیدند که با منبر و کتاب نوشتن مردم بیدار نخواهند شد و لازم است شوکی به جهان اسلام وارد شود.

سخنران این مجلس با اشاره به اینکه در طول تاریخ قیام ابا عبدالله (ع) موی دماغ تمام ظالمان شد، اظهار داشت: تمام مظلومان عالم و مبارزان مانند گاندی از ابا عبدالله و سیدالشهدا(ع) درس می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه مرحوم محدث قمی می گویند قبر سیدالشهدا 17 بار خراب شد اما دوباره بازسازی شد، خاطرنشان کرد: این همه تاکید بر اهمیت زیارت ابا عبدالله برای این است که خون ایشان اسلام را زنده کرد و ریشه تمام خیرات شد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین