عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
میزان آگاهی جامعه ژاپن از مبانی دین اسلام در حال افزایش است و تعداد مساجد و رستورانهای عرضه کننده غذاهای حلال در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.
عقیق:به نقل از پایگاه خبری ژاپن تایمز، دین اسلام به تدریج در حال ریشه دواندن در کشور ژاپن است. در حال حاضر حدود ۶۰ مسجد در ژاپن وجود دارد که بسیاری از آنها قبلا خانه های شخصی بوده اند.

محسن بیومی، امام جماعت یکی از  مساجد در منطقه کوبه و عضو اتحادیه غذای حلال ژاپن می گوید، آگاهی از مبانی دین اسلام در ژاپن در حال افزایش است.

اتحادیه غذای حلال ژاپن، بر مراکز تولید غذاهای حلال در سراسر ژاپن نظارت می کند و نحوه تولید مواد غذایی را  با قوانین اسلامی  تطبیق می دهد.

وی افزود، تعداد رستوران هایی که غذاهای حلال در ژاپن سرو می کنند افزایش یافته است.

بعد از پایان جنگ جهانی دوم، تعداد معدودی مسجد در ژاپن وجود داشتند، که قدیمی ترین آنها در سال ۱۹۳۵ در منطقه کوبه ایجاد شده بود.

با رشد اقتصادی ژاپن در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی، مسلمانان زیادی از کشورهای مسلمان همچون پاکستان و اندونزی، برای یافتن شغل مناسب به این کشور مهاجرت کردند.

برخی از آنها بعدا با شهروندان ژاپنی ازدواج کردند و به شهروندان دائمی ژاپن تبدیل شدند. مهاجران مسلمان  سپس شروع به جمع آوری پول برای تبدیل خانه های خصوصی به مساجد و مراکز  اسلامی کردند.

به گفته بیومی، در طی ۱۰ سال گذشته، در منطقه کوبه تعداد ژاپنی هایی که از طریق ازدواج با مسلمانان و یا آشنایی با فرهنگ اسلامی، به دین اسلام مشرف شده اند، رو به افزایش بوده است.

وی افزود: من شخصا شاهد تشرف حدود ۶۰۰ شهروند ژاپنی به دین اسلام بوده ام.»


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین