عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
آیت‎الله موسوی جزایری؛
کسی با لعنت کردن و فحش دادن طرف مقابل خود نمی‎تواند به هدف دلخواه برسد و کسی را هم نمی‏تواند هدایت کند، در قرآن کریم نیز چنین مسأله‎ای بیان نشده است.
عقیق: آیت‎الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی‎فقیه در استان خوزستان در گفت‎وگو با رسا، با اشاره به خطر جریان‎های افراطی در شیعه، گفت: این گروه‎ها با عنوان‎هایی مانند ارادت زیاد به اهل‎بیت(ع) مشغول دشمن تراشی برای شیعیان هستند.


وی با بیان این‏که با تحریک دیگران نمی‎توانیم به هدف خود برسیم، ابراز داشت: کسی با لعنت کردن و فحش دادن طرف مقابل خود نمی‎تواند به هدف دلخواه برسد و کسی را هم نمی‏تواند هدایت کند، در قرآن کریم نیز چنین مسأله‎ای بیان نشده است.

آیت‎الله موسوی جزایری با اشاره به این‏که قرآن کریم می‎فرماید مردم را با حکمت و زبان خوش به دین دعوت کنید، اظهار داشت: باید مردم را با اظهار لطف، منطق صحیح و محبت به دین دعوت کرد و این چنین روشی از سیره پیامبران الهی و اولیای خدا است.

نماینده ولی‎فقیه در استان خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر شما به طرف مقابل خود فحش و ناسزا بگویید، دور از ذهن نیست که آن طرف مقابل هم به شما اهانت کند و ناسزا بگوید و همین مسأله سبب فاصله گرفتن و عدم اتحاد با یکدیگر می‏شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‏که برخی از افراد شعائر اسلامی را اشتباه فهمیده‎اند، ابراز داشت: برخی با انجام دادن کارهایی مانند قمه زنی و حرکت‎های مشابه سبب ضربه زدن به مذهب می‏شوند چرا که کشورهای غربی این حرکت را نشان خشونت در اسلام به ویژه در تشیع می‏دانند.

آیت‎الله موسوی جزایری با تأکید بر این‏که اینگونه حرکات وهن مذهب است، اظهار داشت: این کار آنها سبب شده است که دین اسلام و مذهب شیعه در اذهان عمومی دنیا جلوه بدی داشته باشد و این یعنی وهن مذهب.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: عزادار واقعی امام حسین(ع) کسی است که دین حضرت را احیا و آنرا به طور صحیح در جهان تبلیغ کند، نه این‏که با کارهایش به عنوان عزاداری به اسلام ضربه زند.


منبع:روضه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین