عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
مداحی کربلایی نریمان پناهی و کربلایی حسن حسین خانی در حسینیه فاطمة الزهرا(س)
زمانی که حادثه عاشورا اتفاق افتاد در جایی بود که دور افتاده بود و قابل دسترسی به هیچ جا نبود. این اتفاق در روستای متروکی به نام کربلا اتفاق افتاده و ...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شام شهادت حضرت رقیه (س) با سخنرانی حجت الاسلام والسلمین کرمی و مداحی کربلایی نریمان پناهی و کربلایی حسن حسین خانی در حسینیه فاطمة الزهرا (س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام کرمی را بخوانید؛

_تنها حادثه ای که نه از ذهن انسان خارج می شود و نه گم می شود و نه کهنگی به آن عارض می شود و نه از متن زندگی مردم خارج می شود حادثه کربلا است. چه حوادث مذهبی و چه سیاسی و چه اجتماعی و چه بلایای طبیعی باشد به مرور زمان به دست فراموشی سپرده می شود.

_ بعضی حادثه ها یک تأثیر چشمگیری دارد و کم کم به آرشیو می رود. اما حادثه ای که شما بخواهید که با حوادث دیگر قیاس کنید و از ماندگاری آن صحبت کنید حادثه عاشوراست.

_ هر قله مرتفع و کمال انسانی را در نظر بگیرید رتبه ای بالاتر از پیامبر وجود ندارد. کسانی که در رکاب پیامبر جنگیدند کسانی بودند که در عالم دیگر مانند اینها به وجود نمی آید.

_ هدف پیامبر و افراد در رکاب ایشان اعتلای کلمةالله و درس شجره طیبه و  مجد و اعتلا و شکوه اسلام بوده است. پس رهبر نمونه نداشته و افراد در رکاب بی نظیر بودند و هدف هم متعالی بوده است.

_ این خصوصیت و مزیتی است که در کربلای حسین(ع) است که به تعبیر محتشم به رستاخیز مشهور است و از اختصاصات اباعبدالله الحسین و کربلا می باشد. بساطی که برای عزای ابی عبدالله برپا می شود، در هیچ کجا این بساط برپا نمی شود.

_ زمانی که حادثه عاشورا اتفاق افتاد در جایی بود که دور افتاده بود و قابل دسترسی به هیچ جا نبود. این اتفاق در روستای متروکی به نام کربلا اتفاق افتاده و آن روز هیچ بازخورد و بازتابی در جامعه نداشت. حزن و اندوه و گریه و ابعاد روانی ماجرای عاشورا باعث شد این حادثه در تاریخ ماندگار شود و تا امروز آثارش ادامه داشته باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین