عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
چاپ دوم کتاب «مبانی فهم کلام خدا» نوشته محمد عینی زاده موحد از سوی انتشارات سروش از امروز روانه بازار نشر شد.
عقیق:در کتاب «مبانی فهم کلام خدا» درباره مفهوم وحی و انواع آن، بحث و گفتمان مسیحی در این باب و نیز دیدگاه های منکران آسمانی بودن وحی مطرح می‌شود و به پاره‌ای از ادعاهای تجربه انگاران پاسخ گفته می‌شود و در ادامه با برخی مبانی فهم قرآن همچون الهی بودن الفاظ، منشاء و ترتیب آن، اعجاز، و تحریف ناپذیری قرآن آشنا می‌شویم.

فصلی از این کتاب به معرفی گذرای تفسیر متون مقدس در پارادایم کلام مسیحی و گفتمان مسلمانان می‌پردازد و وجوه شناخت قرآن از جمله تفسیر و روش‌های آن، تاویل و ترجمه را باز می‌شناساند. بازشناسی سنت در مکتب خلفا و مکتب پیروان اهل بیت (ع) و روشنگری‌هایی در این زمینه، از جمله در باب ممنوعیت نگارش و نقل آزاد سخنان رسول اعظم (ص)، مسئله جعل حدیث، راهبرد تقیه و مبارزه با پدیده غلو از دیگر مباحث کتاب حاضر است.

کتاب در فصل پایانی خود، ضمن روشن کردن نیاز مسلمانان به تبیین و تفسیر قرآن کریم و آشنایی با تاریخ و منابع فهم و تفسیر، حجیت ظواهر آیات، بیان پیامبر (ص) و اهل بیت پاکش (ع) و بیان صحابه و تابعین، جایگاه عقل در فهم و تفسیر بازشناسی و نقد می‌شود.

نگارنده این کتاب می‌کوشد تا دانسته‌هایی را درباره روش شناسی و منابع فهم و تفسیر قرآن ارایه کند و با بررسی آیات قرآنی، روایات و دیدگاه های دانشمندان، به بحث بنشیند تا توصیفی نزدیک به واقعیت و همخوان با اندیشه حاملان وحی و وارثان علم رسول الله (ص) به دست آورد.

چاپ دوم کتاب «مبانی فهم کلام خدا» در 274 صفحه و با قیمت 13هزار تومان از سوی انتشارات سروش برای علاقمندان منتشر شده است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن 88310610-021 یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-021 مراجعه کنند.

همچنین مرکز پخش پکتا (نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66973203 ( 20 خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین