عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
آفرینواره عاشورایی اروند در دو شهر آبادان و خرمشهر با نمایش 52 عنوان فیلم کوتاه و حضور گروه‌های تولید فیلم از پیاده‌روی زائران حسینی در منطقه مرزی شلمچه برگزار می‌شود.
عقیق:آفرینواره اروند با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند از تاریخ 14 الی 18 آذرماه در دو شهر آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد.

این آفرینواره دو بخش فیلم و عکس خواهد داشت که بخش فیلم با نمایش فیلم و تولید فیلم از پیاده‌روی بزرگ زائران حسینی در مرز شلمچه برگزار خواهد شد.

طیبه فلکیان مدیر امور استانهای انجمن سینمای جوانان در خصوص بخش نمایش فیلم گفت: 52 فیلم کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی که از بین تولیدات فیلم‌سازان سراسر کشور انتخاب‌شده از تاریخ 14 الی 18 آذرماه در دو شهر آبادان و خرمشهر به نمایش گذاشته خواهد شد. وی محل نمایش فیلم‌ها را در شهر آبادان سالن مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و در شهر خرمشهر سالن خلیج‌فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر اعلام کرد.

وی در خصوص آمار فیلم‌های رسیده به دبیرخانه آفرینواره گفت: تعداد 162 فیلم از مراکزی چون صدا و سیما، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران و فیلم‌سازان آزاد به دبیرخانه آفرینواره رسیده است که از این بین 52 اثر با نظر هیات انتخاب آفرینواره اروند: طیبه فلکیان، احسان همتی و مجید عیدان برای نمایش در جریان برگزاری آفرینواره انتخاب شده‌اند. وی همچنین از سید مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند به‌عنوان دبیر این آفرینواره نام برد.

مجید عیدان سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر آبادان نیز در خصوص تولید فیلم از راه‌پیمایی بزرگ زائران حسینی نیز گفت: 10 گروه فیلم‌سازی چهارنفره از 10 استانی که در پنجاه دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان حاضر خواهند بود انتخاب شده که از تاریخ 14 الی 18 آذرماه با استقرار در منطقه مرزی شلمچه از این راه‌پیمایی باشکوه فیلم‌برداری خواهند کرد. وی همچنین از حضور عکاسان استان‌های ده‌گانه نیز برای تهیه عکس از این رویداد خبر داد.

مجید عیدان با اشاره به این موضوع که این فیلم‌سازان و عکاسان تا اول دی‌ماه فرصت خواهند داشت تا آثار تولیدشده خود را به دبیرخانه آفرینواره در انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر آبادان تحویل دهند افزود: آثار تولیدشده در این تاریخ در جریان برگزاری پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در قالب بخشی ویژه داوری خواهد شد.

عیدان در خصوص مراحل هماهنگی انجام‌شده در خصوص فعالیت‌های گروه‌های فیلم‌برداری نیز گفت: علاوه بر مراحل اسکان در هتل برای هر گروه فیلم‌سازی یک دستگاه اتومبیل نیز در نظر گرفته‌شده که در اختیارشان قرار خواهد گرفت. وی با اشاره به طی شدن مراحل فیلم‌برداری در مناطق مرزی کشور و حساسیت‌های موجود در این خصوص از هماهنگی گسترده با نیروی انتظامی و نهادهای مربوطه خبر داد. علاوه بر این موارد گروه‌های فیلم‌برداری و عکاسان با جلیقه‌های مختص آفرینواره مشخص خواهند بود.

سرپرست دفتر آبادان در پایان صحبت‌های خود گفت: در روز اول برگزاری آفرینواره کارگاه‌های معرفی منطقه و رویدادهای مهم پیاده‌روی زائران حسینی به گروه‌های فیلم‌سازی تشکیل خواهد شد و در روز پایانی نیز با برگزاری مراسمی از گروه‌های فیلم‌سازی و عکاسان تقدیر و قدردانی خواهد شد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین