عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
استاد حوزه علمیه قم
آیت‌الله فقیه یزدی نحوه استدلال و برهانی بودن مطالب را از ویژگی‌های مهم امام باقر(ع) دانست و گفت: طلاب و روحانیون باید از این خصوصیت امام باقر(ع) بهره ببرند و نحوه بیان و روش استدلال را از این امام همام یاد بگیرند.
عقیق: آیت‌الله  فقیه یزدی در گفتگویی ضمن تبریک ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) به باقرالعلوم معروف هستند و ویژگی ای است که همه علمای شیعه و سنی به آن اذعان دارند.

وی با اشاره به شخصیت بسیار بزرگ امام باقر(ع) گفت: شخصت امام تا حدی بزرگ بود که ابراهیم بن وحید که امام (ع) را مسموم کردند از ایشان به بزرگی یاد کرده و گفته‌اند که من شخصیتی به این بزرگی ندیده‌ام.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه از جهت علمی همه امامان بزرگوار بودند، ولی در زمان امام باقر(ع) این ویژگی در ایشان بسیار جلوه کرد گفت: بعد از حادثه کربلا توجه به ائمه(ع) در میان مردم بیشتر شد برنامه‌های اسلامی افزایش یافت.

وی با بیان این که امام سجاد(ع) بسیار محصور بوده و اجازه نمی‌دادند ایشان به فعالیت بپردازند ابراز داشت: در زمان امام باقر(ع) شرایط فراهم شد و ایشان توانستند در این فرصت شاگردان بسیاری را تربیت کنند.

آیت‌الله  فقیه یزدی مطرح کرد: بعد علمی امام(ع) در حدی بود که کسانی که به محضر ایشان می‌رسیدند تسلیم شده و اذعان می‌کردند که از لحاظ علمی کس دیگری مانند ایشان نیست.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) به تفسیر قرآن بسیار اهمیت می‌دادند و هر موضوعی که مطرح می‌شد را از طریق قرآن توضیح داده و آن را با قرآن تفسیر می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه علمای بسیاری از محضر ایشان بهره می‌بردند گفت: ابهت علمی ایشان به قدری بود که دوست و دشمن این مورد را اعترافکرده اند.

وی بیان کرد: شیعه بهره بسیاری از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) برده است و روایات بسیاری از این دو امام همان نقل می‌شود.

آیت‌الله  فقیه یزدی با اشاره به شاگردان امام باقر(ع) تصریح کرد: علمایی که از محضر امام باقر(ع) استفاده بردند بسیار ممتاز هستند و منشأ، روش، مسیر دینی و فرهنگی شیعه از طریق آن‌ها معرفی شده است و اکنون در مذهب شیعه هر آنچه گفته می‌شود به امام باقر(ع) و امام صادق(ع) منتهی می‌شود.

وی نحوه استدلال و برهانی بودن مطالب را از ویژگی‌های مهم امام باقر(ع) دانست و گفت: طلاب و روحانیون باید از این خصوص امام باقر(ع) بهره ببرند و نحوه بیان و روش استدلال را از این امام همام یاد بگیرند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین