عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸
حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران؛
یک کارشناس مسائل مذهبی مرکز ملی پاسخگویی به شبهات مهدوی با طرح این سوال که "درخواست امام زمان(عج) از مومنین چیست؟" گفت: بسترسازی و فراهم آوردن شرایط ظهور درخواست امام عصر(عج) از مومنین است.
عقیق:این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم افزود: قرائت و تدبّر در دعای عهد بهترین نسخه برای شناخت واقعی خداوند متعال و حضرت مهدی(عج) است که انسان با قرائت این دعا و نگاه عمیق به مفاهیم و ترجمه آن می‌تواند به خوبی به آنچه روح و جان آن می‌طلبد دسترسی پیدا کند.
کفیل راهکار دوم شناخت خدا و آمادگی برای ظهور را نگاه به هدف قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) در واقعه کربلا و عاشورا خون خودش را به خداوند متعال هدیه داد و اگر به واقعیت مساله دقت کنید در واقع امام با این کار انسان‌ها را از بند شیطان رهایی بخشید و بنده‌ها را با خداوند آشنا و رفیق کرد.
این عضو مرکز ملی پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت با نثار جان خود و اهل بیتش(ع) در واقع جامعه خودمحور را به سوی جامعه خدا محور سوق داد و همه منیّت‌ها را از بین برد.
کفیل گفت: در دوران امام حسین(ع) همه جامعه اسلامی سرگرم خود و دنیای خود بودند و نتیجه‌اش آن شد که از امام خویش و حمایت از ایشان غافل شدند و حتی سر از تن مبارک‌شان جدا کردند و هر کسی به نوعی بر حضرت و اهل بیت امام(ع) توهین کرد و این چیزی جز دنیا طلبی و زیاده طلبی انسان‌ها نیست که حتی امام خود را به شهادت رساندند.
وی با بیان این‌که «همه باید دست به دست هم برای انجام کار اساسی و جدی تلاش کنند» تصریح کرد: همه باید کاری کنند تا جامعه خودخواه نشود بلکه خدا خواه شود و این تنها با مدد گرفتن از اهل بیت(ع) میّسر خواهد شد.
کفیل تاکید کرد: برای اینکه بتوان در این مسیر قدم گذاشته و رو به رشد و ترقّی گام نهیم باید دو مطلب را مورد عنایت جدّی قرار دهیم یک؛ دغدغه دین داشته باشیم و نسبت به آن بی تفاوت نباشم و دیگر آنکه در برابر هر بدعت و شبهه مخالفت و ایستادگی کنیم.
وی تصریح کرد: هیچ آفتی برای دین بدتر از بدعت و خرافه نیست که باید اهل علم و تقوا در برابر آن ایستادگی کرده و نسبت به حذف آن تلاش کنند.



منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین