عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
در حوزه علمیه مروی
مراسم نکوداشت آیت‌‌الله محمدحسن اصطهباناتی همزمان با رونمایی از ترجمه فارسی کتاب این استاد اخلاق در حوزه علمیه مروی برگزار شد.
عقیق:مراسم نکوداشت آیت‌‌الله محمدحسن اصطهباناتی و رونمایی از چاپ چهارم ترجمه فارسی کتاب وی تحت عنوان «نور العین فی مشی الی زیاره القبر الحسین(ع)» با حضور مدیران، اساتید و طلاب مدرسه علمیه مروی در این حوزه برگزار شد.
کتاب «نور العین فی مشی الی زیاره القبر الحسین(ع)» تألیف آیت‌‌الله اصطهباناتی از اساتید حوزه علمیه مروی است که در باب زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نوشته شده است.
جواد حیدری مدیر انتشارت آرام‌دل در حاشیه این مراسم گفت: کتاب «نور العین فی مشی الی زیاره القبر الحسین(ع)» که به متن عربی است، تنها در اختیار گروه خاصی از علما بود، اما امروز با ترجمه فارسی روان آن در اختیار عموم قرار گرفته است، کار ترجمه آن سه سال طول کشیده است که مریم‌سادات میرفاطمی ترجمه این اثر را بر عهده داشته و دو تن از شاگردان آیت‌الله کار تصحیح این کتاب را انجام داده‌اند.


وی درباره محتوای این کتاب که بیش از یکهزار صفحه است، افزود: کتاب «نور العین فی مشی الی زیاره القبر الحسین(ع)» در واقع یک موسوعه، دائرة المعارف و دانشنامه در رابطه با زیارت امام حسین(ع) است که در محورهایی نظیر زیارت، آدب زیارت، ثواب زیارت، زمان زیارت و ... ارائه شده است.
 آیت‌‌الله محمدحسن اصطهباناتی  در سال ۱۳۰۸ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود، پدر وی از علمای نجف اشراف بود که مدتی در شهر سامرا صاحب کرسی و امام جماعت بود، آیت‌‌الله اصطهباناتی نزد حضرات آیات سبزواری، خویی، مظفر و امام خمینی در نجف اشرف دروس حوزه را تلمذ کرد و در سال 1358 شمسی وارد حوزه علمیه مروی می‌شود.
در حوزه علمیه مروی دروس فقه، اصول، لمعه، رسائل، ‌مکاسب و کفایه را تدریس می‌کند، کتاب «نور العین فی مشی الی زیاره القبر الحسین(ع)» مهم‌ترین تألیف وی است، طلاب و روحانیون حوزه مروی آیت‌الله اصطهباناتی به عنوان دائرة‌المعارف سیار نام می‌برند، زیرا وی در رشته‌های گوناگون فی البداهه جواب سؤالات طلاب را می‌دهند.


منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین