عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۳
یک استاد حوزه:
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه بیجار گفت: حضرت زینب(س) با تبلیغ صحیح واقعه عظیم عاشورا سبب ماندگاری آن نهضت در جهان شد.
عقیق:حجت‌الاسلام وحید زائری در همایش "منشور عزت با هدف تبیین قیام امام سجاد(ع) و زینب(س)" در بیجار با بیان این‌که «نخستین روز از ماه صفر روزی است که سر مبارک شهدای کربلا به همراه کاروان اسرا وارد شام شد» اظهار کرد: مطالعه متن خطبه‌های حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در شام یکی از راه‌های تبرک جستن از این ماه است.

وی افزود: این ماه آغاز قیام بازماندگان واقعه کربلا و سرشار از ماتم شدن شامی است که در ابتدای ورود اسرای کربلا آذین‌بندی شده بود و همه این تغییرات نتیجه خطبه‌خوانی‌های این بزرگواران است.

زائری با اشاره به این‌که «حضرت زینب(س) نقش مهم و ماندگاری در حفظ و حراست فلسفه قیام و حقایق آن برعهده داشت» اعلام کرد: آن بانوی ارزشمند اسلام با تبلیغ صحیح واقعه عظیم عاشورا سبب ماندگاری آن نهضت در جهان شد.

وی تأکید کرد: رسالت و مسئولیت امام سجاد(ع) انتقال پیام عاشورا و تکمیل قیام امام حسین(ع) بود که به زیبایی این تکلیف را ادا کرده و ماندگاری این نهضت به برکت مجاهدت و روشنگری‌های ایشان است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود:‌ خطبه‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کاخ ظلم و ستم یزیدیان سبب شد تا یزید منقلب شود و چندی نیز نگذشت که عمر پلید حکومت او به پایان رسید و از دنیا رفت.

وی یادآور شد: عاشورای حسینی از جمله انقلاب‌هایی است که در گذر زمان بی‌رنگ و محو نشده است، بلکه سرمشق بسیاری از انقلاب‌های بعد از خود شده است و همین گونه خواهد بود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین