عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۲۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
رثای بانوی صبر و استقامت یکشنبه شب در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد
شب اول از بخش دوم شب‌های شعر بر آستان اشک با حضور محمود حبیبی کسبی دبیر مراسم، مهدی زنگنه، شاعران اهل‌بیت و جمع پرشماری از عاشقان سالار شهیدان در آمفی‌تئاتر فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

گزارش تصویری


عقیق: شب های شعر «بر آستان اشک» پیش از این پنج روز دهه اول محرم میزبان شعرای آیینی بود و در دوره دوم پنج مراسم شبِ شعر و مرثیه‌خوانی اختصاص به زنان قافله کربلا دارد. شب اول این برنامه ویژه ستایشگری از بانوی اول کارزار کربلا حضرت زینب(س) بود.

مراسم با قرائت قرآن کریم و خوانش زیارت عاشورا آغاز شد و پس از آن مهدی زنگنه و محمد حبیبی مجریان مراسم به طور رسمی بر آستان اشک ماه صفر را آغاز کردند. اولین شاعری که بر جایگاه حاضر شد و شعر خود را در ثنای حضرت زینب خواند، سیدمحمد سادات‌اخوی بود.

جواد محقق پیشکسوت شعر آیینی دومین شاعر این مراسم بود که با تقدیر از برگزاری چنین مراسمی گفت: جز در محرم و صفر، از زندگی حضرت زینب(س) سخن به میان نمی‌آید و گم‌گوشه‌های زندگی ایشان برای مردم تشریح نمی‌شود. برگزاری چنین مراسمی به آشنایی بیشتر مردم با جوانب زندگی آن حضرت کمک می‌کند. محقق با تاکید بر اینکه بیشتر در چنین برنامه‌هایی اشعار کلاسیک قرائت می‌شود، دو شعر سپید در ستایش این بانوی بلندآوازه خواند.

علیرضا قنبری جوان‌ترین شاعری بود که در این برنامه حاضر شد و پس از او فریبا یوسفی تنها بانوی شاعر حاضر در مراسم روی صحنه رفت و شعر خود را خواند. مجری مراسم هم گفت: به دلیل اینکه «بر آستان اشک» در ماه صفر مربوط به بانوان کربلاست، هر شب یکی از بانوان شاعر میهمان این مراسم خواهند بود.

مرتضی امیری اسفندقه شاعر دیگری بود که برای شعرخوانی دعوت و با استقبال زیاد حضار مواجه شد. پس از او، علی داوودی برای شعرخوانی روی صحنه رفت. سعید بیابانکی هم آخرین شاعری بود که روی صحنه رفت و شعرهای او به ویژه رباعی‌هایش با استقبال ویژه حضار مواجه شد. مرثیه‌خوانی سیدمحمد موسوی سجاسی پیرغلام و مداح اهل بیت پایان‌بخش شب اول بر آستان اشک بود.

در این مراسم، دو مادر شهید حاجیه خانم ربابه رجایی مادر شهید جعفر کاشانیان و حاجیه خانم فاطمه حمزه‌لو مادر شهید غلامرضا کمانی حضور داشتند و قرار است در هر برنامه تعدادی از مادران شهدا در مراسم حضور یابند.

کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات هدیه‌ای است که برگزارکنندگان مراسم هر شب با قرعه‌کشی به یکی از حاضران اهدا می‌کنند. «بر آستان اشک» تا ششم آذر ساعت 18 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین