عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
آیت‌الله مهدوی:
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: فردی که در طول زندگی خود مشغول عیاشی بوده و روزگار را به خوش‌گذرانی طی کرده است،‌ در هنگام ضرورت آمادگی لازم برای یاری رساندن امام را ندارد.
عقیق:آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، در محفل عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) گفت: باید توجه کرد وقتی زمان امتحان همچون واقعه کربلا اتفاق می‌افتد دیگر فرصت تحصیل یقین نیست،‌ انسان باید خود را برای آن آماده کرده باشد،‌ کسی که در گذشته خود تلاشی نکرده باشد به دنبال دعوت امام حسین(ع) نخواهد رفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اگر کسی خود را آماده نکرده باشد یا اصلا همراه با امام حسین(ع) نمی‌شود یا این‌که اگر در جمع یاران اباعبدالله الحسین(ع) قرار گیرد، پیوسته منتظر است که ایشان بیعت خود را از گردن فرد بردارند، زیرا خودسازی نکرده است.

وی با اشاره به ضرورت یقین و اهمیت آن اظهار کرد: انسان باید به سخن اهل‌بیت(ع) یقین داشته باشد، یکی از یاران امام صادق(ع) به ایشان گفت که من به اندازه‌ای به سخن شما یقین دارم که اگر سیب را به دو نیم کنید و نیمی از سیب را حلال و نیمی از سیب را حلال بگویید، می‌پذیرم.
 
وی با اشاره به ضرورت سعی و مراقبت انسان برای تهذیب نفس خاطرنشان کرد: فردی که در طول زندگی خود مشغول عیاشی بوده و روزگار را به خوش‌گذرانی طی کرده است،‌ در هنگام ضرورت آمادگی لازم برای یاری رساندن امام را ندارد.

آیت‌الله مهدوی اظهار کرد: کسانی که در صحنه کربلا تا پای جان در رکاب اباعبدالله الحسین(ع) استقامت کردند، مدت بسیاری از عمر خود را با تلاش به خودسازی پرداختند که توانستند در صحنه بمانند.

وی با اشاره به این‌که کسی که در یقین است از این حالت لذت می‌برد و با امام زمان خود همراه خواهد بود، ابراز کرد: کسی که یقین ندارد در ادامه دادن راه خود در مسیر مستقیم کم می‌آورد و نمی‌تواند راه صحیح را ادامه دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ماجرای هاتف که امام زمان(عج) را در رؤیا دید، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) در رویا به ایشان مبلغی پول هدیه می‌کنند، هاتف به ایشان گفت که من شما را می‌خواهم، نه پول، امام زمان(عج) به ایشان فرمود درست است اما هر آن چه به شما می‌دهیم را قبول کنید.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین