عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
عزاداری شب بیست و هشتم با مداحی حاج غلامرضا عینی فرد و کربلایی محمدحسین پویانفر در ریحانه النبی برگزار شد
بهترین تبلیغ این است که مادر دین را به بچه اش یاد بدهد. با محبت حرف زدن مادر تأثیرش از پانصد منبر بیشتر است. از مساجد دور نشویم.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب بیست و هشتم ماه محرم با سخنرانی استاد حاج مهدی توکلی و مداحی حاج غلامرضا عینی فرد ، کربلایی محمدحسین پویانفر و کربلایی علیرضا شکوری برگزار شد.

نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی؛

_ حضرت امیر می فرمایند یک اثر گناه این است که آبروی انسان را می برد. و آدم را بعضی از اوقات بی حیا می کند. آدم اهمیتی نمی دهد که مردم راجع به او چه می گویند و پرده عصمت انسان را پاره می کند.

_ یک اثر دیگر گناه این است که نعمت های خدا چه مادی و چه معنوی را تغییر می دهد. چهار گناه است که نعمت های خدا را تغییر می دهد. اثر دیگر گناه این است که رابطه انسان با خدا را خراب می کند. که شش گناه این رابطه را خراب می کند.

_ امام زین العابدین فرمودند که گناهانی باعث می شود باران نیاید. شش گناه خشکسالی می آورد. اولین گناه آن است که زکات و خمس را ندهیم. دومین مورد این است که قرض ندهیم.

_ یکی از علمای شیعه در کتاب عروة الوثقی راجع به زکات می فرماید کسانی که فدک را از اهل بیت گرفتند اولین ظلم را به اهل بیت کردند. و کسانی که خمس نمی دهند ظلم دوم را به اهل بیت کردند. دین بر پنج پایه استوار است، حج و زکات و نماز و ولایت و جهاد ارکان اسلام است.

_ ما وقتی ادعای محبت اهل بیت و سربازی امام زمان را داریم این باعث تکلیف می شود. ظاهر دیانت ها قوی است ولی این دین باطن ندارد. پیامبر به امیرالمؤمنین می فرمایند هر وقت دیدی مردم به دنبال مستحبات می روند تو به واجبات بچسب.

_ بهترین تبلیغ این است که مادر دین را به بچه اش یاد بدهد. با محبت حرف زدن مادر تأثیرش از پانصد منبر بیشتر است. از مساجد دور نشویم. داشتن ماهواره عین این است که بچه خود را به آمریکا برده و با فرهنگ آنجا بزرگ شود. در صورتی که ماباید فرزند خود را امام حسینی تربیت کنیم. ما شیعه هستیم.

_ می گویند در سر در بهشت نوشته شده که صدقه ده پاداش دارد و قرض الحسنه 18 پاداش دارد. صدقه بدترین مال است. چرک مال است .انسان تا جایی که می شود باید صدقه نگیرد. صدقه بدترین روزی است.

_ خشکسالی و کمبود و خیلی های دیگر برای گناهان ماست و اگر مردم استغفار کنند، یعنی زکات و خمس بدهند، این خشکسالی و کمبود برطرف می شود.توبه این است که دیگر گناهی انجام ندهیم.توبه گریه کردن نیست. تا زمانی که از گناه دست برنداریم توبه نمی شود.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین