عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد به فارس خبر داد:
معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به نقش مساجد در تحقق مطالبات رهبری گفت: با اجرای برنامه‌های کاربردی و نهضت قرآنی، سعی داریم مساجد را به پایگاهی برای آموزش سبک زندگی قرآنی تبدیل کنیم.
عقیق:حجت‌الاسلام «سعید کرمی» معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه، اظهار داشت: قرآن در تمامی ابعاد زندگی برنامه جامعی دارد که انسان با عمل به آنها می‌تواند در مسیر هدایت و کمال قرار گیرد.

وی مساجد را بهترین مکان برای توسعه سبک زندگی قرآنی دانست و گفت: در حدیثی داریم: «انّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن؛ مساجد را برای قرآن بنا کرده‌اند»؛ بنابراین فلسفه ساخت مساجد ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مساجد باید پایگاهی برای آموزش سبک زندگی قرآنی باشند

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه باید مساجد را به پایگاه آموزش سبک زندگی قرآنی تبدیل کنیم، ادامه داد: هم‌اکنون مساجد در تحقق مطالبات رهبری پیشتاز هستند و به صورت خودجوش در برطرف ساختن دغدغه‌های مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند اما انتظار ما از مساجد بیش از این‌ها است به همین جهت سعی داریم با اجرای برنامه‌های کاربردی مساجد را به پایگاه آموزش سبک زندگی قرآنی تبدیل کنیم.

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از مطالبات رهبری است که شاید از نظر برخی کارشناسان وظیفه حاکمیت و دولت باشد اما مساجد به صورت خودجوش با برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متنوع سعی در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی دارند به همین جهت است که ما معتقدیم مساجد در تمامی عصرها ثابت کرده‌اند که در فضای فرهنگی و تحقق مطالبات رهبری که برگرفته از مفاهیم الهی است همواره در خط مقدم قرار دارند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه ترویج و حاکم شدن سبک زندگی قرآنی یکی از موضوعاتی است که رهبری در سال‌های اخیر چندین بار به آن اشاره فرموده‌اند، گفت: برای داشتن جامعه‌ متدین و برگرفته از دستورات الهی باید سبک زندگی قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم که بهترین راهکار برای تحقق این امر استفاده از مفاهیم قرآن و احادیث معتبر است.

مساجد به صورت خودجوش در تحقق مطالبات رهبری پیشگام هستند

وی با اشاره به اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد برای تحقق مطالبه رهبری مبنی بر پیاده کردن سبک زندگی قرآنی، ادامه داد: بهترین برنامه‌ها برای تحقق سبک زندگی قرآنی در مساجد اجرایی شده است به طوری که مساجد به تنهایی کم‌کاری سایر نهادهای فرهنگی را برای محقق کردن مطالبات رهبری به دوش می‌کشند؛ به طور مثال برگزاری دوره‌های سبک زندگی با محور قرار دادن سیره اهل‌بیت(ع) و مفاهیم قرآنی توسط امام جماعت مساجد یا سخنران‌ها در مناسبت‌های مختلف نشانگر توجه مساجد به این امر است.

حجت‌الاسلام کرمی به برپایی دوره‌ها و همایش‌های مرتبط با سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: در ماه‌های اخیر «نهضت قرآنی» در مساجد استان تهران را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در این برنامه در کنار تفسیر قرآن کریم به سبک زندگی قرآنی نیز توجه ویژه‌ای شده است که امیدواریم با تحقق این امر به سوی ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی پیش رویم.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین