عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
کتاب «چهل حدیث آموزش قرآن در سیره نبوی» شامل احادیث پیامبر اسلام(ص) درباره آموزش قرآن کریم توسط انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شد.
عقیق: کتاب «چهل حدیث آموزش قرآن در سیره نبوی» به کوشش «محسن رجبی قدسی» تهیه شده و در آن 40 حدیث از پیامبر اسلام(ص) که مربوط به آموزش قرآن در زمینه‌های مختلف است به علاقه‌مندان عرضه شده است.
در این کتاب احادیثی درباره روش‌های آموزش قرآن از پیامبر(ص) بیان شده که برخی از موضوعات آن شامل؛ «نزول قرآن آیه به آیه و حرف به حرف»، «حمل قرآن در قلب»، «تصحیح غیر مستقیم اشتباه قرآن‌آموز»، «ابتدا بشنو و سپس تکرار کن»، «قرائت محکم و متین»، «پرهیز از اجبار و تکلیف»، «تشویق قرآن‌آموزان به صورت مساوی»، «جایگاه صوت و لحن عربی» و «خشیت معیار صوت حسن» است.
این کتاب به صورت کاربردی می‌تواند مورد استفاده اساتید حوزه‌های مختلف آموزش قرآن کریم از جمله، قرائت، حفظ و تفسیر قرار بگیرد، همچنین هر حدیث در یک صفحه گنجانده شده و علاقه‌مندان می‌توانند منبع هر حدیث را در همان صفحه مشاهده کنند.


در کتاب «چهل حدیث آموزش قرآن در سیره نبوی» موضوعات دیگری در زمینه آموزش قرآن بیان شده که برخی از این موضوعات عبارتند از؛ کنترل صدا در قرائت قرآن، تمییز کردن دهان، قرائت قرآن زینت بخش صدای انسان، پیوند تدبر با تلاوت، نوشتن قرآن و تشویق به خواندن از روی مصحف، «تکرار و مداومت»، «همگانی بودن تعلیم و تعلم» و «تشکیل گروه‌های یاد‌گیری و عمل به قرآن».
کتاب «چهل حدیث آموزش قرآن در سیره نبوی» تألیف «محسن رجبی قدسی» در 96 صفحه و شمارگان 5 هزار توسط انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است.



منبع:فارس
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین