عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
شهید بهرام مساوات
قاری قرآن و مداح اهل‌بیت(ع) بود، با قامتی کوچک ۲۲ اسیر گرفته بود، شهادتش عاشورایی در محل به‌پا کرد اما مادرش با اینکه فقط همین یک پسر را داشت هیچ‌گاه گریه نکرد.
عقیق:شهید «بهرام مساوات» از شهدای قرآنی تهران است که 23 بهمن‌ماه 1343 چشم به جهان گشود. وی از فعالان مسجد الغدیر بود و در این مکان مقدس به تلاوت قرآن و اذان می‌پرداخت.
فرمانده این شهید عزیز می‌گوید: از زمانی که مساوات به اینجا آمد با قرآن پادگان را متحول کرد او علاوه بر قرائت قرآن مداح هم بود و صدایش هنوز در گوش کسانی است که در مسجد حضرت رسول(ص) لحن زیبایش را می‌شنیدند.


دایی شهید می‌گوید: شهید مساوات در سال 1360 شناسنامه‌اش را دست‌کاری کرد و به عنوان بسیجی به جبهه‌ شتافت وی قد و قامت کوچکی داشت اما با همان جثه 22 اسیر گرفته بود.
سرانجام در 17 خرداد سال 1363 در 20 سالگی در منطقه بانه به درجه شهادت رسید. خبر شهادتش عاشورایی در محل به‌پا کرد. اما با اینکه تنها پسر خانواده بود مادرش برای شهادت او هیچ‌گاه گریه نکرد.


در ادامه، توجه شما علاقه‌مندان را به دیدن مستند این شهید بزرگوار که توسط سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تهیه شده است جلب می‌کنیم.

 



 

منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین