عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: شاعر فرموده کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود اما جایگاه حضرت زینب (س) والاتر از این است لذا باید گفت کربلا در کربلا می مرد اگر زینب نبود.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سیدباقر آیت میردامادی، نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران در بیستمین نمایشگاه مطبوعات گفت: مسئله عاشورا از ابتدای آفرینش جهان و حضرت آدم (ع) مطرح بوده همچنان که در روایات آمده است تمام انبیا و اولیا برای امام حسین (ع) عزاداری می کردند.

وی با بیان اینکه حضرت ابا عبدالله (ع) با شهادت شان درس اخلاق، دینداری و انسانیت به همگان آموختند، خاطرنشان کرد: یکی از درس های عاشورا این است که انسان ها باید به خداوند عشق بورزند.

نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: دومین پیام عاشورا استقامت و پایداری در برابر ظلم و تحریم های دشمن است لذا باید ملت ایران در برابر تحریم های استکبار جهانی مقاومت کنند همچنان که امام حسین و یارانش در برابر تحریم های یزیدیان ایستادگی نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی توجه به نماز تحت هر شرایطی را پیام دیگر قیام کربلا خواند و اظهار داشت: تمام معارف الهی مرهون شهادت امام حسین (ع) و اسارت اهل بیت ایشان است.

نماینده حضرت آیت الله مرعشی نجفی (ره) در مسجد امام رضا (ع) تهران افزود: اگر خانواده شهدای کربلا به ویژه حضرت زینب کبری (س) پیام کربلا را به مردم جهان نمی رساندند نهضت ابا عبدالله (ع) به دست فراموشی سپرده می شد.

وی در همین ارتباط تاکید کرد: شاعر می فرماید کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود در حالی که جایگاه حضرت زینب (س) بالاتر از این است لذا باید گفت کربلا در کربلا می مرد اگر زینب نبود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین معنای زینب شریفه الحسین روشن شده است یعنی اگر پیام رسانی حضرت زینب نبود کربلا در کربلا می مرد و فراموش می شد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین