عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
آیت‌الله عباس کعبی؛
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نقشه ملکوتی خداوند برای هدایت انسان و سعادت بشریت در فرازمان و فرامکان بوده است، گفت: نهضت امام حسین(ع) یک قیام خالص توحیدی بود.
عقیق: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آیت‌الله عباس کعبی، در جمع زائران عرب زبان در دارالرحمه حرم رضوی اظهار داشت: هدف اصلی امام حسین(علیه السلام) از قیام عاشورا اصلاح اوضاع امت اسلامی و اتخاذ تغییرات اجتماعی گسترده برپایه نظام الهی بود.
وی با اشاره به اینکه در میان‌ حوادث‌ تاریخ‌ قیام عاشورا از ویژگی‌ خاصی‌ برخورداراست که الگوی‌ انسان‌های‌حق‌ طلب‌ و ظلم‌ ستیز بوده‌ و خواهد بود، اظهار داشت: عاشوراییان حیات را‌ در محدود تولد تا مرگ‌ خلاصه‌ نکردند بلکه‌ امتداد وجودی‌ انسان‌ را با اتصال به دامنه قیامت‌ و ابدیت‌ ترسیم و به بشریت ارائه کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیام های معنوی با نگاه های مادی قابل درک نیست، گفت: نهضت عاشورا تجلی گاه ارزشهای الهی است.
آیت الله کعبی تصریح کرد: پیام‌های‌ اعتقادی‌، توحید در عقیده‌ و عمل، عقیده‌ به‌ مبدا و معاد مهم‌ترین‌ عامل‌ جهاد و فداکاری‌ در راه‌ خدا، احیای رسالت‌ پیامبر در بین انسان ها و بدعت‌ ستیزی بود چرا که قیام‌ عاشورا، نهضتی‌ حساب‌ شده‌ و با برنامه‌ صورت گرفت.
وی بیداری‌ ملت‌ها را از جمله‌ آثار و برکات‌ دیگر قیام‌ و شهادت‌ سیدالشهدا (علیه السلام)برشمرد و افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز اول وقت و بیداری‌ خفتگان‌ و انتقال‌ روح‌ مبارزه‌ جویی‌ علیه‌ ظلم‌ و ستم‌ از دیگر اهداف امام حسین(علیه السلام) در حادثه کربلا بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه زنده‌ ماندن‌ نهضت عاشورا مهمترین اعجاز این واقعه تاریخی است، اظهار داشت: هرچند از زمان‌ حادثه عاشورا می‌گذرد تازه‌تر، شفاف‌تر و قلوب‌ انسان‌ها را به‌ خود معطوف‌ می‌سازد.
وی افزود: امروز دشمنان دین اسلام با طرح‌ تحریف‌ وقایع‌ کربلا سعی‌ دارند اهداف‌ مقدس‌ حضرت‌سیدالشهدا(علیه السلام) را از در بین مردم‌ منحرف‌ سازند اما تلاش دشمنان نتیجه منفی می دهد و امروز دنیا تشنه فرهنگ عاشورا است.
آیت الله کعبی با اشاره به اینکه مجالس‌ عزای‌ حسینی‌ همواره‌ کانون‌ بیدارگری‌ها، ارشاد و کفر ستیزی‌ است‌، گفت: عزاداری های ماه محرم سرمایه‌ ارزش‌مند تربیت‌ وهدایت‌ است‌ و باید در این‌ مجالس‌ به تبیین آرمان‌ بلند حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) ‌پرداخت.
وی گفت: امام حسین(ع) در خطبه‌ها و سخنان خود از مدینه تا مکه و تا کربلا هدف خود را نجات امت اسلام در طول تاریخ اعلام کرده بودند که این نجات برای همه جامعه بشریت از دست بدعت‌گذاران و منحرفان و کینه‌توزان نسبت به اسلام است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: قیام حسینی الگویی است برای همه عصرها و همه نسل‌های بشریت و اقشار گوناگون بشریت می‌تواند با نگاه کردن به آینه کربلا تأثیرات فراوانی بپذیرند.
منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احیای افراد جوامع بشری در طول تاریخ بر پایه آموزه‌های اسلام از دیگر اهداف ایشان بوده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) گفت: ایشان می فرمایند که شماها به من اقتدا کنید یعنی الگو بگیرید. بنابراین ما باید با اخلاص، فداکاری، وفاداری در دفاع از باورها و ارزش های اسلامی و نظام اسلامی و تداوم راه امام راحل و شهدا ثابت قدم بمانیم.

منبع:روضه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین