عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
مردم عزدار تهران و ارادتمندان به ساحت قدسی رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، امروز پیش از آغاز نماز جمعه زیارت رسول اکرم (ص) را قرائت کردند.
 عقیق: روزهای آخر ماه صفر مصادف با رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) ، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) برای شیعیان و دوستداران اهل بیت روزهای حزن و اندوه است و نمازگزاران تهرانی برای عرض ارادت و احترام به مقام آخرین پیامبر الهی زیارت حضرت رسول(ع) زیارت ایشان را در دانشگاه تهران قرائت کردند.

مداحان اهل بیت(ع) زیارت حضرت رسول(ص) را امروز از تریبون های نماز جمعه تهران و سایر شهرها قرائت کردند و مردم مومن ایران اسلامی این زیارت را با هم زمزمه کردند.

مردم عزادار ایران اسلامی امروز در سوگ پیامبر رحمت و شهادت دومین پیشوای خود و در شب شهادت علی بن موسی الرضا(ع) سوگوارند و میلیون ها نفر در چنین ایامی در قالب کاروان های عزا و دسته های سینه زنی خود را به حرم مطهر امام رضا(ع) رسانده و به عزاداری می پردازند.

برخی نیز که از چند روز پیش با پای پیاده عازم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) شده بودند؛ امروز وارد مشهد مقدس شده و در عزای پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) سوگواری می کنند.


مشرف شدن به زیارت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) از اعمال مستحب موکد است و امام صادق (ع) به نقل از پیامبر اکرم(ص) فرمود ˈهر کسی مرا در حیات یا پس از مرگ من زیارت کند، روز قیامت شفیع او می‏شومˈ و در روایتی دیگر فرمود ˈهر که مرا زیارت کند گناهانش آمرزیده شود و تهیدست و پریشان نمیرد.ˈ

در کتاب مفتاتیح الجنان از شیخ طوسی نقل شده است: زیارت‏ رسول خدا (ص) در روز جمعه مستحب است و از امام صادق (ع) روایت کرده ‏اند که هر که در شهر خود باشد و بخواهد قبر رسول خدا و ائمه معصومین(ع) را زیارت کند در روز جمعه غسل کند و لباس پاکیزه بپوشد و پس از پایان‏ نماز رو به قبله بایستد و بگوید ˈالسلام علیک ایهاالنبی و رحمت الله و برکاته...ˈ



منبع:ایرنا
کد خبرنگار: 211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین