عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
یک استاد حوزه کودکان را به عنوان بهترین هدیه از جانب خداوند دانست و گفت: توجه والدین به کودکان باید در وهله اول با مراقبت از رفتارهای خود آغاز شود، زیرا کودکان رفتارهای والدین را از دید ذره‎بینانه خود ثبت و ضبط می‎کنند.
عقیق: حجت‌الاسلام علی ناصراظهار کرد: بهترین دوران شکل‌گیری شخصیت افراد دوران کودکی است و دین مبین اسلام نگاه فراتری به آن دارد و تاکید می‌شود زن و مرد قبل از ازدواج آگاهی لازم را از اینکه می‎توانند پدر و مادر خوبی برای فرزند باشند، کسب کنند.
مسئول تبلیغ و تهذیب حوزه امام صادق(ع) زنجان، افزود: تربیت فرزند از همان ابتدا در شکم مادر به واسطه خوردن غذای حلال و حرام آغاز می‌شود و از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا تاثیر آن به مرور زمان در کودک نمایان می‌شود، به همین خاطر لازم است والدین دقت لازم را در کسب روزی حلال داشته باشند.
ناصر در ادامه تصریح کرد: بکارگیری بسیاری از خصوصیات رفتاری کودکان ما را در بهتر زندگی کردن کمک می‏‌کند که می‏‌توان به چند مورد از این خصایص اشاره کرد، از جمله اینکه کودکان در هنگام دعوا که گاهی منجر به برخورد فیزیکی با یکدیگر می‎شود بعد از لحظه‎ای مجددا آشتی می‎کنند که این بیانگر کینه‎ای نبودن کودکان است، خاک‎بازی کردن کودکان که پس از ساختن طرح مورد نظر آن را خراب می‎کند بیانگر این نکته است که انسان اگر از هر جایگاهی باشد اصالتش به خاک باز می‎گردد، پس نباید مال‌دوستی و دنیادوستی او را متکبر بار بیاورد.
وی یادآور شد: این دیدگاه نادرستی است که کودک را به خاطر کم‌سن بودن، فردی بدون درک و شعور کافی قلمداد کنیم، چرا که کودکان از همان دوران کودکی از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین کارهای ما الگوبرداری می‎کنند که در این میان دین اسلام پدر و مادر را به مراقبت از رفتارهای خود سفارش می‎کند، زیرا کودک مراقب رفتارهای آنان است.
ناصر در ادامه توجه به شخصیت کودکان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: والدین باید به کودکان خود از همان دوران کودکی احترام بگذارند، زیرا کودکان امروز بزرگ‌ترهای آینده هستند و نباید با آن‌ها رفتارهای حقارت‎آمیز و به دور از اهانت داشت و باید با توجه به ظرفیت کودک با آن‌ها دوستی و رفاقت کرد تا اعتماد کامل را به والدین خود داشته باشند تا در آینده جایگاه خانواده را در اولویت نگاه دارد که این مستلزم توجه افراد به کودکان است.


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین