عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت گفت: به نظرم یک مداح یا ذاکر خاندان عصمت و طهارت در عرصه مداحی باید توکل و توسل خیلی قوی به ساحت مقدس سیدالشهداء(ع) داشته باشد. بعد هم اصلی‌ترین جریان در مداحی داشتن استاد خوب است.
عقیق:محمدحسین پویان‌فر ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت و یکی از مداحان سرشناس هیأت ریحانةالنبی(س) با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره عدم برهنه شدن در عزاداری‌ها مطابق نظر رهبر انقلاب، بیان داشت: ما مطیع رهبر معظم انقلاب هستیم به گونه‌ای که معتقدم حتماً باید منویات رهبری انجام شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه نیز باید گفت؛ که از اختلاف و انگ زدن به شدت پرهیز کرده و هوشمندانه تحرکات دشمنان را رصد کنیم چراکه هدف اصلی آنها ضربه زدن به هیأت است به همین منظور معتقدم باید زمینه اختلاف را از بین ببریم.

پویان‌فر ادامه داد: معتقدم اگر به لطف و قوه الهی اساتید و بزرگان این موارد را آسیب شناسی کنند و با کار فرهنگی نیز معضل‌ها از بین برود و جلسات به نظرات مراجع معظم به ویژه رهبرعزیزمان نزدیک شود، قطعاً همه کارها مورد رضایت حضرت صاحب الزمان (عج) هم قرار خواهد گرفت.

 
* همنشینی شاعران جوان با شعرای پیشکسوت باعث پیشرفت آنها در عرصه شعر شده است

وی درباره استفاده برخی از مداحان از اشعار و موسیقی غربی، افزود: در برهه کوتاهی این اتفاق افتاده بود اما الان تقریباً چند سالی است که شاعران جوان بسیار خوب و توانمندی پا به عرصه گذاشته و اشعار بسیار خوبی را در وصف ائمه اطهار (ع) به ویژه سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) سروده‌اند.

پویان‌فر بیان کرد: به گونه‌ای دیگر باید گفت که همنشینی شعرا با اساتید بزرگوار باعث پیشرفت آنها در عرصه شعر شده است و اکنون نیز خوشبختانه در عرصه شعر شاهد حضور جوانان متعهد، انقلابی و ارزشی بسیار خوبی هستیم که اشعار آنها با سایر اشعار ماندگار قابل رقابت بوده و سطح اشعار هم ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: درباره موسیقی که عرض کردید، همین صحبتی است که مقام معظم رهبری فرموده بودند که موسیقی سنتی ایرانی همین موسیقی‌ است که دهان به دهان از مداحان چرخیده است و اشاراتی هم به علی‌اکبر و قاسم خوانی داشتند.

این مداح اهل بیت (ع) گفت: به نظرم یک اصالت بسیار مهم و قوی پشت جریان مداحی است، حالا یک دوران‌هایی با اشتباه افراد یک اتفاقات خیلی کوچکی شاید رخ دهد اما به دلیل اینکه راه سیدالشهداء (ع) کاملاً روشن است به مرور زمان اینها مرتفع خواهد شد. مردم هم خوش سلیقه هستند یعنی کسی که کار بی‌سلیقه و تقلیدی انجام داده، دوران خیلی کوتاهی شاید صدایش شنیده شود. اما همیشه طبع مردم به سلیقه خوب است.

* اصلی‌ترین جریان در مداحی داشتن استاد خوب است

وی در پاسخ به پرسشی دیگر که بسیاری از جوانان علاقه‌مند هستند که مداح مشهوری شوند، به نظر شما یکی از خصوصیات یا ویژگی بارز یک مداح باید چه چیزی باشد، افزود: به نظرم یک مداح یا ذاکر خاندان عصمت و طهارت در عرصه مداحی باید توکل و توسل خیلی قوی به ساحت مقدس سیدالشهداء (ع) داشته باشد. بعد هم اصلی‌ترین جریان در مداحی داشتن استاد خوب است. بدون استاد، راه، راه دشواری خواهد بود، به نظرم آن چیزی که خیلی می‌تواند کمک کند، استاد است.

وی ادامه داد: حتی یکی از مواردی که باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد، این است که مداحان باید با ادبیات عرب آشنا باشد و صددرصد در آن بخش نیز استاد داشته باشد، تا بتوانند از ورود اشعار یا نکات تحریف کننده در مداحی جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش، بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها 23 آبان سال جاری در شبستان مصلی امام خمینی (ره) به کار خود پایان داد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین