عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
سردار کاظمینی:
فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که ما با اشک برای امام حسین(ع) توانستیم در حکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوت را پیروز شویم، بنابراین هم‌اکنون نیز با این ابزار می‌توانیم فرهنگ قرآن و اسلام را در جهان توسعه دهیم.
عقیق: سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه تهران بزرگ در مراسم دومین سالگرد تأسیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله که امروز 22 آبان ماه برگزار شد، با تقدیر از عملکرد مسئولان این سازمان در طول دو سال فعالیت، اظهار داشت: انقلاب ما بر اساس قرآن و عترت و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)‌ رقم خورد و در سطح جهان گسترش یافت.

وی با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ انس با قرآن در جامعه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد که زندگی ما با قرآن و عترت مأنوس و فضای قرآنی در جامعه حاکم شود که بهترین ابزار برای پیروزی و تحقق جامعه قرآنی اشک برای امام حسین(ع) است همانطور که امام خمینی(ره)‌فرمودند ما با همین اشک برای امام حسین(ع) رژیم 2500 ساله ستم‌شاهی را شکست دادیم.

کاظمینی با بیان اینکه انقلاب دوم ما در 13 آبان رقم خورد، افزود: 13 آبانماه روز مبارزه و سرنگونی ظالمان بود، روزی که با همین اشک برای سالار شهیدان مسیر جامعه به سمت قرآن و عترت هدایت شد و انقلاب اسلامی در جهان نفوذ کرد.

وی با اشاره به سقوط صدام خاطرنشان کرد: همانطور که صدام پس از سقوط رژیم ستم‌شاهی نابود شد و ما شاهد عزت مسلمانان و گسترش انقلاب اسلامی در جهان و بویژه در منطقه بودیم، به لطف الهی به زودی خواهیم دید که رژیم صهیونیستی نیز به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت و اسلام در جهان با ظهور منجی بشریت توسعه می‌یابد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای احیای قرآن، امر به معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد:‌اگر حکومت، مجلس و دولتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی روی کار آمد تنها برای گسترش و پیاده کردن اسلام و مفاهیم قرآنی بوده است، بنابراین ما نیز برای توسعه فرهنگ اصیل قرآن باید تلاش کنیم تا به سوی کمال پیش رویم.

کاظمینی با اشاره به اینکه ما هم‌اکنون در حال به سرانجام رساندن عملیات‌های مقدماتی که قبل از عملیات‌های فتح‌المبین و ثامن صورت گرفت، هستیم، گفت: پس از فرار بنی‌صدر از کشور و تغییرات عمده‌ای که در نیروهای مسلح رخ داد مسیر حرکت عملیات‌ها نیز تغییر کرد، به طوری که هم‌اکنون می‌توانیم ادعا کنیم ما در عملیات‌های مقدماتی قرار گرفته‌ایم، پس نباید فکر کرد که با تلاش‌های صورت گرفته به جایگاه مطلوب رسیده‌ایم، بلکه ما برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند تلاش مضاعف هستیم.

وی با بیان اینکه ما تا پیاده‌سازی فرهنگ عاشورایی در جامعه فاصله بسیاری داریم، ادامه داد: امام خمینی(ره)‌به ما آموزش ایستادگی و توانمندی دادند، ما از ایشان آموخته‌ایم که توانایی رسیدن به اهداف متعالی را داریم، بنابراین باید در این عرصه تلاش کرده و به تولید برنامه اکتفا نکنیم، بلکه در کنار آن به درک صحیحی از اهداف مقدس نظام نیز برسیم.

کاظمینی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی، افزود: هیچ کاری بالاتر و مهمتر از فعالیت‌های قرآنی و ترویج اسلام نیست بنابراین ما نباید سایر اقدامات را در فعالیت‌های قرآنی مقدم بدانیم،‌چرا که ما برای ترویج فرهنگ قرآن و اسلام انقلاب کردیم.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین