عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از احیای 600 دارالقرآن برای دانش‌آموزان در سال جاری خبر داد و گفت: سیاست اصلی ما احیای دارالقرآن‌ها است اما با این وجود اگر مدارس قرآنی گزارش عملکرد خوبی ارائه دهند آنها را تجهیز می‌کنیم.
عقیق:«حمیدرضا کفاش» معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با حضور در غرفه خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت این وزارتخانه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی، اظهار داشت: امسال 600 دارالقرآن در سطح کشور احیا شد که قصد داریم این دارالقرآن‌ها را به عنوان پایگاه ارتباط و پرورش استعدادهای دانش‌‌آموزان قرآنی قرار دهیم.

اختصاص 23 میلیارد تومان برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مدارس

وی با بیان اینکه ما مدارس قرآنی را ارزیابی می‌کنیم و در صورت عملکرد مثبت، آنها را گسترش می‌دهیم، افزود: سیاست اصلی ما احیای دارالقرآن‌ها است اما با این وجود اگر مدارس قرآنی گزارش عملکرد خوبی ارائه دهند آنها را تجهیز می‌کنیم اما اگر فعالیت خوبی نداشته باشند تعطیل خواهند شد.

کفاش درباره بودجه درنظر گرفته شده برای احیای دارالقرآن‌ها گفت: بخش عمده بودجه فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش از بودجه‌ای که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تخصیص می‌یابد، تأمین می‌شود که بر اساس تصمیم‌گیری مسئولان 35 درصد از کل بودجه کمیسیون آموزش عمومی یعنی حدود 23 میلیارد تومان به فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین