عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رمز موفقیت اولیای دین این است که روح اخلاق، انسانیت و عواطف را به قلب مخاطب گره می‌زنند که سخنرانان و ستایشگران ائمه نیز باید به این عرصه روی بیاورند.
عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌ صبح امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از 21 عنوان کتاب تخصصی آموزش مداحی که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با تقدیر از منصور ارضی مداح اهل بیت اظهار کرد: امروز همه ما مخاطب این سخن امیرالمومنین علی (ع) هستیم و آن سخن این است که باید روح تقوا را در تمامی عرصه‌ها در وجود خودمان حفظ کنیم.
وی گفت: مقام معظم رهبری هم همواره این سخن حضرت علی(ع) که همواره بر تقوا ولع داشته باشید را مطرح می‌کنند و ما اگر بخواهیم دین خدا را در جامعه بشری به سوی آن هدف متعالی‌اش بکشانیم باید به تقوا روی بیاوریم و به جز با ابزار تقوا یار و مدد دیگری نداریم.
وی ادامه داد: برای آراسته شدن باید به تقوا روی بیاوریم، ستایشگران و سخنرانان اهل بیت (ع) نیز باید خود را به این خصلت بیارایند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رمز موفقیت اولیای دین این است که روح اخلاق، انسانی و عواطف را به قلب مخاطب گره می‌زنند و سخنرانان و ستایشگران هم باید به این عرصه روی بیاورند، تمام گفتار انسان باید با مبنای متقن دینی باشد و از این راه گفتار انسان اصلاح می‌شود.
ابوترابی‌فرد ادامه داد: مقام معظم رهبری تلاش و نقش مهمی در برجسته نمودن ذاکرین اهل بیت (ع) و ستایشگران خاندان پیامبر (ص) داشته‌اند و بر پیوند هنر و محتوا و آهنگ و پیوند روح انقلابی و اخلاقی و دینی و سازندگی اشعار تاکید فراوانی داشته‌اند و انصافا با رهنمودهای این بزرگوار جامعه مداحان ما درس‌های فراوانی از ایشان گرفته‌اند.
وی افزود: شما مداحان نقش بزرگی در تحول ادبیات حاکم ایفا می‌کنید، مقام معظم رهبری خطاب به شما بزرگواران تاکید می‌کند که جامعه‌ی مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) و پیامبران اعظم پیش قراولان و پیشگامان اثرگذار نظام فکری ، اخلاقی و اعتقادی در جامعه ما هستید و می‌توانید در تحول عرصه‌های دینی نقش کلیدی و محوری را اجرا کنید.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شما به لطف و رحمت و عنایت خدای متعال از این نعمت برخوردارید و می‌توانید راه‌گشا و تحول آفرینی خصوصا در مکتب اهل بیت (ع) را داشته باشید؛ رمضان ، عید قربان، محرم و صفر، ایام میلاد و شهادت اولیای دین فرصت‌هایی است که برای مکتب و مذهب فراهم شده است و باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم و از آنها بهره کافی را برای ترویج دین داشته باشیم، اگر از این فرصت‌های کلیدی استفاده نکنیم این فرصت‌ها مبدل به تهدید‌های کلیدی می‌شود.
ابوترابی فرد در پایان گفت: امروز اگر می‌خواهیم برای ایثار ، جهاد و دفاع از حریم‌های دینی و آیین‌ها جوانان را جذب کنیم شما مداحان می‌توانید راهگشا باشید و نقش شما برای این دعوت بسیار تاثیرگذار است.


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین