عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷
استاد دانشکده تربیت مدرس دانشگاه تهران گفت: اگر امروز فرهنگ ایثار و شهادت هشت سال دفاع مقدس را به صورت واقعی دنبال کنیم، حتماً‌ ضعف‌هایی که امروز در جامعه در خصوص سبک زندگی می‌بینیم، پوشش داده می‌شود.
عقیق:امیر سرتیپ محمد ملایری استاد دانشکده تربیت مدرس دانشگاه تهران در نمایشگاه مطبوعات گفت: خبرنگاران مسئولیت سنگینی را بر دوش دارند، این خبرنگاران هستند که باید محتوای هشت سال دفاع مقدس را در مناسبت‌های مختلف طی سال پیگیری کنند و به تصویر بکشند، در واقع روایتگری هشت سال دفاع مقدس برای جوانانی که آن زمان نبودند تا از نزدیک حماسه را ببینند، این وظیفه بر عهده خبرنگاران است.
وی افزود: هنگامی که آرمان، هدف و موضوع مشخصی در زندگی وجود نداشته باشد، نمی‌توان بی‌پروا در زندگی گام برداشت، زیرا بر اساس این آرمان و هدف است که تلاش شکل می‌گیرد.
ملایری درباره نقش و تأثیر فرهنگ ایثار و شهادت در سبک زندگی دینی بیان داشت: در این رابطه دو دیدگاه مطرح است: یک آنکه مطابق فرمایش امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه انسان باید با شرایط روز پیش رود و با اهل خانواده متناسب با پیشرفت‌های روز به سوی تعالی حرکت کند و دیگر از آنجایی که رسانه‌های ما از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفتند، این خلاء فرهنگ دینی در جامعه احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم، همان مردم هشت سال دفاع مقدس هستند، ادامه داد: باید بررسی کنیم که چرا مردم در هشت سال دفاع مقدس آن حال و هوا را داشتند و امروز چرا این تغییرات صورت گرفته است، بنابراین اگر امروز فرهنگ ایثار و شهادت هشت سال دفاع مقدس را به صورت واقعی دنبال کنیم، حتماً‌ ضعف‌هایی که امروز در جامعه در خصوص سبک زندگی می‌بینیم پوشش داده می‌شود.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین