عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
حجت الاسلام صدیقی گفت: انفکاک حضرات معصومین (ع) از قرآن کریم ممکن نیست، کسانی که اهل بیت (ع) را منهای قرآن می دانند خودشان را از فهم آیات الهی نیز محروم کرده اند.
عقیق:  حجت الاسلام کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت شهر تهران با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ اهل بیتی در کنار مضامین آیات الهی گفت: از نظر حقیقت شناسی در معارف دینی، قرآن و اهل بیت (ع) از هم جدا نیستند ائمه، قرآن ناطق و این کلام الهی قرآن صامت است.

وی افزود:  بنابراین حضرات ائمه اطهار (ع) حقیقت، عینیت و ترجمان قرآن کریم هستند همانطور که در آیات الهی می فرماید یعلمهم الکتاب والحکمه که پیامبر (ص) هم معلم کتاب که همان قرآن است بوده و هم آموزنده حکمت و قلوب انسان هاست.

حجت الاسلام صدیقی با بیان این مطلب که جدا قرآن و اهل بیت(ع) در کلام پیامبر(ص) با نفی ابد همراه است، گفت: انفکاک حضرات معصومین (ع) از قرآن کریم ممکن نیست پیامبر (ص) می فرمایند قرآن و اهل بیت(ع) هرگز از هم جدا نمی شوند و ایشان نفی ابد به کار برده اند یعنی جدا شدن این دو چیز گرانبها از هم غیرقابل تصور است.

امام جمعه موقت شهر تهران با اشاره به فقدان افکار بدون ولایت از نور آیات قرآن کریم تصریح کرد:کسانی که اهل بیت (ع) را منهای قرآن کریم می دانند  خودشان را از فهم آیات الهی نیز محروم کرده اند شاید دم از قرآن می زنند ولی یقینا با قرآن فاصله دارند.

 شیعیان به اهل بیت (ع) وابسته، عاشق و شیدا هستند و همواره ارادت خود را نسبت به خاندان پاک و مطهر پیامبر (ص) ابراز می کنند که این رفتار قهرا به قرآن کریم وابسته است.

وی افزود: چون تاسی از معارف و سیره اهل بیت (ع) دقیقا از قرآن کریم اقتباس شده است و خود حضرات معصومین (ع) و احادیث شان جلوه های قرآن کریم هستند و با تاکیدی که خود آنها به قرآن کریم داشتند باید در آموزش قرآن و معارف آن بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین