عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
«فاطمه عاشورا» ویژه بیست و نهمین دوره شب شعر شیراز به قلم محمدرضا سنگری از سوی انتشارات نوید شیراز منتشر شد.
عقیق:«فاطمه عاشورا» ویژه بیست و نهمین دوره شب شعر شیراز به قلم محمدرضا سنگری، استاد و پژوهشگر شعر عاشورایی، از سوی انتشارات نوید شیراز منتشر شد. این اثر به بررسی زندگی حضرت فاطمه صغری، دختر کوچک امام حسین(ع)، می‌پردازد.

هدف ار نگارش این اثر آشنایی شاعران با زندگی‌ یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در واقعه عاشورا یاد شده است. این اثر تلاش دارد تا با ارائه اطلاعات دقیق و مستند درباره زندگی ایشان، زمینه را برای خلق اثر ادبی در میان شاعران جوان فراهم کند.

این اثر در 113 صفحه تدوین شده که در بخش نخست به زندگی‌نامه علمی حضرت فاطمه صغری(س) می‌پردازد و بخش دوم کتاب به ارائه زندگی‌نامه ادبی از این شخصیت اختصاص دارد. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

«دخترِ حسین است؛ دختر عاشورا و کربلا. دخترِ دردهای متواتر، زخم‌های مکرر، داغ‌های مستمر. مسافری مهاجر که از مدینه تا مکّه، از مکّه تا کربلا و از کربلا تا کوفه و شام، شکیب و شوریدگی و عشق و معرفت را تجسم و معنا بخشیده است. دختر تازیانه و طعنه و شماتت و زنجیر و تمسخر و قهقهه و تاول. دختر تشنگی و غارت و حریق و شرارت و دشنام.

فـاطمۀ عاشورا

و با این همه اندوه، بشکوه چون کوه،  راست‌تر از سرو،  روشن‌تر از چشمه، سبک‌بال‌تر از نسیم و بلندتر از آسمان. ایستاده در شب بیداد با ستاره ستاره سخن، شرنگ ریزکام ستمگران شام، رسواگر تزویرگرانی که پشت نقاب دین، به شی وهی شیطانی، به محو حقیقت و خاموشی شریعت و سد طریقت  می‌اندیشیدند. دختری راویِ روزی که مثل هیچ روز نیست.
راویِ راست‌ترین قصّه، احسن القصصِ معرفت و محبت... .»

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین