عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
دسته عزاداری کودکان مهد و پیش‌دبستانی منطقه 13 با عنوان «علمداران کوچک» در میدان امام حسین (ع) به عزاداری پرداخت.
عقیق:به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای امید، در این برنامه که با هدف شرکت دادن بچه‌ها در مناسک مذهبی و دینی برگزار شد، 80 کودک در قالب یک دسته عزاداری و با حمل پرچم‌های عزا به همراه 10 نوجوان میاندار که کار نوحه‌خوانی و نواختن طبل و سنج را بر عهد داشتند، ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.


زهرا اشرفی مدیر فرهنگسرای امید درباره این مراسم گفت: متاسفانه اخیرا با نگاهی مدرن به اشتباه بچه‌ها از مراسم دور نگاه می‌دارند؛ در حالی که این موضوع با اجتماعی شدن آن‌ها منافات دارد. به همین دلیل سعی شد تا در برنامه امروز، بچه‌ها را در شرایطی قرار بدهیم که در بزرگسالی آن را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: با حضور بچه‌های مهد و پیش‌دبستانی منطقه و والدین آن‌ها در میدان امام حسین (ع)، سعی در انتقال سینه به سینه و نسل به نسل فرهنگ عاشورا داشته‌ایم که امیدواریم این مهم محقق شده باشد. در همین راستا گرفتن عکس یادگاری و اهدای آن به بچه‌ها باعث می‌شود تا همواره با دیدن این عکس، خاطره این روز برایشان زنده باقی بماند.


برنامه علمداران کوچک که روز یکشنبه 11 آبان ماه از ساعت 10 صبح در میدان امام حسین (ع) برگزار شد، با اطعام کودکان با غذای نذری به پایان رسید.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین