عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
مداحی کربلایی حسن حسین خانی و کربلایی محمدحسین حدادیان در هیئت انصار
یک بودایی مانند گاندی می گوید که منطق دفاع حسین بن علی از جبهه حق در مقابله با ظلم و ستیز ظالم من بودایی را برآن داشته که تا خدا خدایی می کند در پهنه عالم فریاد می زنم...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب هفتم محرم در هیات انصار، با سخنرانی حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب و مداحی کربلایی حسن حسین خانی و کربلایی محمدحسین حدادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام شهاب؛

_حقیقت ولایت مداران و ولایت پذیران اهل بیت اثر وضعی اش این است که یک جریان سالم اعتقادی را در طول اعصار برای مخاطبین آگاه و بصیر خودشان همیشه ارائه داده اند. اهل بیت جریان ساز نیستند که موج درست کنند.

_ تفکر عثمانی نباید داشته باشیم که این کارساز نیست . این تفکر این طور است به اسم اهل بیت منافع را برای خود جمع کرد و منافع دنیوی را تأمین کرد و دین را در کنارش داشته باشد. این ولایت حق را نپذیرفته و ولایت باطل را پذیرفته است.

_ اگر توانستی یک جریان اثر گذار در همه زمان ها تشکیل دهی که این مهم است مانند کربلا که محدود به زمان خودش نبوده و بعد از هزار وچهارصد سال بنا به شنیده ها؛ تصدیق عملی می کنیم. این تصدیق جاری است چون مبنای آن مبنای جاری است. هیچ حرکتی که بنیان آن در جبهه خیر و حق نباشد ماندگار نمی شود. اگر فرهنگ عاشورا اثر گذار نبود فرهنگ شهادت در کربلا منقطع می شد.

_ یک بودایی مانند گاندی می گوید که منطق دفاع حسین بن علی از جبهه حق در مقابله با ظلم و ستیز ظالم من بودایی را برآن داشته که تا خدا خدایی می کند در پهنه عالم فریاد می زنم هیچ پیشوایی در رتبه تربیتی مانند حسین بن علی بر من گاندی امامت نکرده است. به خاطر این که من هم به این کشته مظلوم احترام کنم یک روز را در سال که روز عاشورا باشد تعطیل رسمی می کنم. این جریان اثر گذار است که حتی بر بودایی هم اثر دارد.

_ اولین وظیفه ای که برای ولایت مداران و ولایت پذیران حسینی در عصر غیبت مطرح است حفظ و صیانت از جریان الهی و مراقبت از این که این جریان در موج نیافتد. هر کسی سر جای خود کارش را باید انجام دهد. صیانت هم این طور است که در خود اول ثبات ایجاد کنید و به تثبیت برسیم. خیلی ها به رسم اسلام به سمت شیطان در حرکت هستند. مواظب باشید.

_ امام عسکری چند دستور می دهند که در عصر غیبت کاربردی است. در مورد شیعیان جدشان علی بن ابیطالب می فرماید که شیعه اعتقادی و ولایت پذیران واقعی کسانی هستند که از مرگ در راه خدا هراس ندارند. چه اینها به سمت مرگ بیایند و چه مرگ به سمت اینها بیاید. یعنی کارنامه ولایت مداران برای احیاء دین خدا تأمین روحیه شهادت طلبی است. شیعه ولایتی به داد برادر شیعه خود در جامعه می رسد.شیعه علی بن ابیطالب در خیر رسانی به برادران شیعه خود مانند مقتدایشان علی بن ابیطالب با اخلاص عمل می کنند.


 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین