عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
استاد انصاریان شرح داد
شیخ حسین انصاریان گفت: کمال تقوا و ایمان در صورتی است که وجود ما با صادقین پیوند بخورد و صادقین گروهی هستند که شیاطین هیچ گونه دسترسی به آنان نداشته­اند.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان مفسر برجسته قرآن کریم و خطیب توانمند در جمع عزادران حسینی در حسینیه حضرت صاحب الزمان عج تهران ضمن اشاره به آیاتی از قرآن در رابطه با نشانه ­های اهل تقوا و مؤمنین حقیقی گفت: فهم درست از تقوای الهی در صورت همراهی با اولیای الهی و بزرگان دین است.

این مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به امر وجوبی خداوند متعال در دو آیه از قرآن در سوره توبه و مائده اظهار داشت: خداوند تعبیر یاایها الذین آمنوا را فرمود، زیرا از ازل می­دانست که مؤمنین به حرف­های او گوش می­دهند.

این استاد اخلاق افزود: تقوا یک حقیقت دوسویه است؛ یعنی اگر گناه به ما رو کرد می­توانیم گناه نکنیم و سوی دیگر آن هم اطاعت از پرودگار است که در جاهای مختلف قرآن به آن اشاره شده است؛ و این تقوا متعلق به ماست ولی تقوایی هم متعلق به اولیاء است که در حد و اندازه ما نیست.

وی ادامه داد: مطلب دوم امر واجب خداست که فرمود: «وکونوا مع الصادقین» زیرا  تقوایی که منهای همراهی با صادقین باشد، هیچ ارزشی ندارد. افراد زیادی در کوفه بودند و معروف به «حلیف  المسجد» بودند اما به ماجرای نامه­ها و دستورات امام حسین(ع) هیچ عکس العملی نشان ندادند.

استاد شیخ حسین انصاریان خاطرنشان کرد: کمال تقوا و ایمان در صورتی است که وجود ما با صادقین پیوند بخورد و صادقین گروهی هستند که شیاطین هیچ گونه دسترسی به آنان نداشته­اند.

وی ادامه داد: مسلمانان زیادی در جنگ بصره کشته شدند ولی دلشان با ناکثین بود و به همین خاطر هم عاقبت به خیر نشدند:

طی این مرحله بی همرهی خضر مکن                          ظلمات است بترس از خطر گمراهی

این مفسر قرآن گفت: آیات زیادی از قرآن نشان می­دهد که منظور از صادقین، امامان معصوم علیهم السلام هستند.

وی در همین ارتباط ادامه داد: در آیه 19سوره مائده افرادی که همراه با صادقین هستند را به تصویر می­کشد و برخی از صفات آنان را نقل می­کند و ثمره همراهی با صادقین روایت پیامبر(ص) است که فرمودند: محبت خدا به شیعیان از محبت ما نسبت به آنان بیشتر است.

استاد انصاریان تصریح کرد: به طور مثال امام حسین(ع) در شب عاشورا به یاران فرمودند: زن و بچه­ ها را به سمت طایفه بنی اسد ببرید و در جواب یاران علت را اسارت زن و بچه­ها عنوان نمودند. در اینجا یاران امام حسین(ع) و همسران و فرزندان آنان همراهی و ثابت قدمی خود را به امامشان ثابت کردند و تا آخرین لحظه دست از یاری حضرت برنداشتند.

مفسر قرآن کریم در پایان گفت: در این جنگ نابرابر مردان و زنان مؤمن بسیار زیبا از حریم حضرت دفاع کردند و ثمره آن رضایت حضرت امام حسین(ع) و رضوان ابدی بود.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین