عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
استاد حوزه علمیه قم
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: تعیین و مشخص کردن راه های انحرافی و نشان دادن صراط مستقیم دو مسئولیتی است که خدای متعال برعهده پیامبران الهی و ائمه طاهرین، قرار داده است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، در سومین روز از دهه محرم، که با حضور آیت الله هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور و دیگر اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمومنین (ع) قم برگزار شد، گفت: حضرت امام حسین (ع) ادامه دهنده همان رسالت پیامبر خاتم (ص) بود که در جامعه روبه زوال و فراموشی بود.

وی با بیان این که تعیین و مشخص کردن راه های انحرافی و نشان دادن صراط مستقیم دو مسئولیتی است که خدای متعال برعهده  پیامبران الهی، ائمه طاهرین، روحانیت شیعه و بخصوص حضرت حسین بن علی (ع) قرار داده است، افزود: آن امام همام، به خوبی با حرکت و قیام خود این دو مسیر را برای افراد جامعه مشخص کردند تا مردم گرفتار مسیر ناحق و گمراهی نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، با اشاره به این که رسالت انبیاء، ائمه طاهرین و به خصوص حضرت ابی عبد الله الحسین (ع) یک رسالت الهی است، اظهارداشت: فرستادگان خدا متعال آمده اند تا نور را به مردم نشان بدهند و از ظلمت دور کنند. بنابراین رسالت بزرگ مردان الهی تعیین و ترسیم صراط مستقیم و آگاهی دادن از  مسیر انحرافی، برای جامعه است.

استادحوزه علمیه قم ادامه داد: صراط مستقیم، راهی است که انسان را به سعادت می رساند و از بیراهه دور می کند و این صراط نور، روشن گری است. و فرستادگان الهی و یکی از پیام های مهم قیام حضرت حسین بن علی (ع)، آفت زدایی

از مسیر مستقیم و نورانی است و این راه هم تنها مسیر مستقیم برای بشر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطر نشان ساخت: در کربلا، حضرت حسین بن علی (ع) راه مستقیم را به صورت  مصداق و یا با توصیف همانند جدشان باز گو می کردند و می گفتند: مسیر حق ، راهی است که جدم رسول خدا، پدرم و برادرم رفته اند. نه کسانی مثل آل بنی امیه؛ مواظب باشید مسیر را درست انتخاب کنید.

وی ابراز داشت: حضرت امام حسین (ع) بارها در کربلا به مردم گفته بودند که مگر این جمله نورانی که پیامبر فرموده بود  » اِنّ الحسن والحسین سیّدی شباب اهل الجنه و علیٌ مع الحق و الحقُ مع العلی« را نشنیده اید.اگر شنیده اید، حُجّت برشما تمام است و اگر نشنیده اید، از صحابه پیامبر مانند جابربن عبد الله انصاری سوال کنید. من حسین فرزند دخت  پیامبرشما هستم، حق و صراط، من هستم هرچه غیر من باشد باطل است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: یکی از آثار مهم قیام حضرت حسین بن علی (ع)، نجات انسان های گرفتاری مثل حُربن یزید  ریاحی بود. که ادب و وقار حُرّ موجب شد، از اموی بودن به حسینی بودن تبدیل شود ونجات پیدا کند و اسم او به عنوان آزاد شده در قیام کربلا ثبت و ضبط شود.

 
منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین