عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۷
کارشناس دینی تاکید کرد:
صرف حضور در مجلس حضرت سیدالشهدا (ع) و آه کشیدن برای مصائب شان ثواب دارد و گریه کردن بر امام حسین (ع) آن قدر مهم است که حضرت فرمودند من کشته اشک هستم.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی عباس نژاد، کارشناس برنامه های به سوی روشنایی و تا ملکوت رادیو به مناسبت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بعدازظهرها ساعت 16 تا 17 در بیت حضرت آیت الله قوچانی به ایراد سخن می پردازد.

وی یکشنبه 4 آبان مصادف با دوم محرم الحرام در این مراسم گفت: شخصی به امام صادق (ع) گفت یابن الرسول الله مهری که از ولایت شما در دل دارم بسیار ارزشمند است و شما را بالاتر از دنیا دوست دارم. امام صادق(ع) با شنیدن این سخن بلند شدند و فرمودند تو ما را با دنیا قیاس کردی در حالی که این قیاس جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عباس نژاد با بیان اینکه با محبت اهل بیت (ع) می توان صاحب همه چیز شد، گفت: امام صادق (ع) فرمودند امام حسین (ع) به صورت پنج نفر نگاه کرده و دعا می کنند، زایران حرمش، برپاکنندگان مجلس روضه اش و کسانی که بر او و مصائبش گریه می کنند. نگاه ابا عبدالله الحسین (ع) نور، توفیق و سعادت است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه ذکر امام حسین (ع) نجات بخش است، خاطرنشان کرد: فردی 70 سال در برزخ عذاب می کشید تا آنکه خداوند به ملک مقربش فرمود او را از آتش بیرون بیاورید که او را بخشیدند، سوال شد پروردگارا چرا او را بخشیدید، پروردگار متعال فرمودند او از من فرصت خواست تا حرفی بزند و چون مهلت دادم گفت الهی به حق الحسین(ع) و وقتی مرا به حسین قسم داد دریای رحمتم به جوش آمد و از عذاب نجاتش دادم.

سخنران این مجلس ادامه داد: صرف حضور در مجلس حضرت سیدالشهدا (ع) و آه کشیدن برای مصائب شان ثواب دارد و گریه کردن بر امام حسین (ع) آن قدر مهم است که حضرت فرمودند من کشته اشک هستم.

حجت الاسلام والمسلمین عباس نژاد با بیان اینکه گریه بر امام حسین (ع) دل را می سوزاند، گفت: آیه قرآن که طی آن جهنم از خداوند می خواهد که او را پر کند در حالی که بهشت پر است اشاره به بخشیده شدن گنهکاران به واسطه گریه بر امام حسین (ع) است. یک قطره اشک که بر مبنای حقیقت ریخته شود تمام گناهان را می آموزد.

کارشناس دینی با اشاره به اینکه مجالس روضه مانند حوض کوثر است، گفت: کسی که وارد چنین مجلسی شود گناهانش پاک خواهد شد. عزاداری امام حسین (ع) آن قدر مهم است که علامه امینی در روز عاشورا تباکی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس نژاد در پایان تاکید کرد: مراجع تقلید و علمای بزرگوار خادمی ابا عبدالله الحسین(ع) را کرده و کفش عزادار آن حضرت را جفت می کردند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین