عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
شب سوم در هیئت الرضا
احادیث، روایات و کتب بسیاری در اثبات وجود دخت گرامی امام حسین(ع) توسط نساب ها و مراجع، نظیر آیت الله مرعشی و آیت الله بروجردی و شیخ عباس قمی نوشته شده است...

گزارش تصویری


عقیق: سومین شب محرم در هیئت الرضا با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بندانی نیشابوری، مداحی حاج امیر تاجری، حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی و مهدی کمانی برگزار شد.


نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری؛

-علمای بسیاری به زیارت حضرت رقیه سلام الله علیها رفته اند. احادیث، روایات و کتب بسیاری در اثبات وجود دخت گرامی امام حسین علیه السلام توسط نساب ها (نسب شناسان) و مراجع، نظیر آیت الله مرعشی و آیت الله بروجردی و شیخ عباس قمی نوشته شده است.

-سید ابراهیم دمشقی شخصی است که سه بار حضرت رقیه سلام الله علیها به خواب سه دخترش آمدند و بار چهارم به خواب خود ایشان فرمودند آب به قبر من افتاده است. شیعه و سنی روایت کرده اند که وقتی وارد رواق شدند به کرامت بی بی، قفل درب بدون کلید باز شد. سید ابراهیم که سادات بود و محرم به حضرت، پیکر ایشان را بر روی دست گرفتند تا بناها مزار را مرمت کنند. فقط اوقات صلاة پیکر را زمین می گذاردند و دوباره به آغوش می کشیدند. از معجزه ی حضرت، هرکس بیماری لاعلاجی داشت، به دست سید ابراهیم شفا می یافت.

-بعضی بر وجود خرابه اشکال وارد می کنند. روایت آن این است که پیرزنی خانه ای کنار قصر معاویه داشت. معاویه قصد تصرف آن را کرد اما عمروعاص ملعون پشنهاد داد برای مقبولیت بیشتر نزد مردم، مانند انوشیروان دادگر، صبر کن تا خود صاحب خانه، این ملک را به تو بدهد. زمان گذشت و پیرزن مرد و ورثه اش از ترس معاویه ادعایی در طلب مالشان نکردند و این خانه ماند تا به مخروبه ای تبدیل شد. این همان خرابه ایست که حضرت رقیه سلام الله علیها در آن با آب بسیار کمی به زحمت غسل داده شدند.

-حضرت سکینه سلام الله علیها بیشترین داغ را از ذره ذره از میان رفتن حضرت رقیه سلام الله علیها دیدند. می فرماید هنگامی که شب در خرابه بودیم و از ترک های دیوار و احتمال خرابی آن می ترسیدیم، نازدانه ی اباعبدالله از حضرت زینب سلام الله علیها پرسید آیا مقداری نان داریم؟ عقیله ی بنی هاشم فرمودند سر شب اندک نان سهمیه را تقسیم کرده ام و دیگر چیزی در بساط نداریم. این چنین گشنه و تشنه جان به جانان تسلیم کرد. و امام سجاد علیه السلام با همان غل و زنجیر بر پیکر مطهرش نماز گزاردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین