عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
مداحی حاج اکبر مولایی، حاج احد قدمی و حاج مجید شعبانی در هیئت الزهرا
سید الشهدا(ع) به دنبال هدایت دشمن هم هست. امام رضا(ع) فرمود: شیعه ما نیست آن کس که شیعه ما را بیازارد. شیعه ما نیست آن کس که شیعه دشمنی شیعه ما را به دنبال داشته باشد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام ادیب یزدی و مداحی حاج اکبر مولایی، حاج احد قدمی و حاج مچید شعبانی در هیئت الزهرا (س)برگزار شد.


نکاتی از سخرانی حجت الاسلام ادیب یزدی در هیئت الزهرا:

حجت السلام و المسلمین ادیب یزدی در ابتدای سخنان خود به شرح مختصری درباره آیت الله مهدوی کنی پرداخت و گفت:

_ آیت الله مهدوی کنی، عمری را در جهت سلوک اخلاق و درک حقایق علمی و وفای به مراتب انقلاب و امام عزیز گذراند. وظیفه داریم از علمای انقلابی و وفادار به امام و وفادار به حضرت آقا تجلیل کنیم و جزء تکالیف ماست.

_ مبادا مجلسی باشد که لحظه ای از شهدا غفلت کنیم. اگر می خواهیم حضرت صاحب الزمان(ع)، مجلسمان را امضا کند، باید مجلس مزین به نام نامی شهدا و یاد آن بزرگ مردان باشد.

_ اصلی ترین بعد در این انقلاب عجیب و بی سابقه بعد معنوی آن است. قضیه کربلا از لحاظ معنوی گاهی مورد غفلت واقع می شود. معنویت کربلا چیزی نیست که تمام شدنی باشد.

_ ترسیم کننده بعد عرفانی کربلا و عاشورا، امام سجاد(ع) و وجود مبارک امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند، باید به موضوعی بپردازیم، که تلاش امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بر پردازش همان موضوع بود.

_ مورخ ظاهر را می بیند، آنچه اتفاق افتاده را می نویسد، ولی عارف و آن کسی که چشمش باز است و مقام منیع امام معصوم(ع) را میشناسد، حقائق امور را میداند.

_ کربلا مثل کوه بسیار بلندی است که فقط ذره ای از قله آن از آب دریا بیرون است، اصل آن مکتوم و مخفی است. 1400 سال است معارف عاشورایی توسط بزرگان ما تحلیل شده، هنوز حرفی زده نشده است.

_ حتی اگر امام احتمال هدایت یک نفر را بدهد، باید (به سوی کوفه) حرکت کند؛ امام باید صد در صد به قاعده الهی حرکت کند. شان امام معصوم (ع)، الهی و محدود است.

_ سید الشهدا(ع) به دنبال هدایت دشمن هم هست. امام رضا(ع) فرمود: شیعه ما نیست آن کس که شیعه ما را بیازارد. شیعه ما نیست آن کس که شیعه دشمنی شیعه ما را به دنبال داشته باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین