عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
پیر غلام اهل بیت(ع) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
حسین علی آهی پیرغلام اهل بیت از نقص‌های مداحی در عصر حاضر می‌گوید.
عقیق: حاج حسین علی آهی مداح، شاعر و پیرغلام اهل بیت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در ابتدا در خصوص فعالیت خود گفت: من 86 سال سن دارم و حدود 72 سال است که به مداحی مشغول بوده و در حال حاضر 56 سال از عمرم را به سرودن شعر در دستگاه اهل بیت (ع) گذرانده‌ام.

وی در مقایسه با عزاداری‌ها قدیم با امروز افزود: عزاداری‌های قدیم اکثرا برای خدا و اهل بیت بود نه برای غیر خدا، اما در این زمان عزاداری‌ها به دو قسمت تقسیم شده که یک قسمت برای خدا و یکی دیگر برای غیر خدا است.
 
 آهی در نقد مداحان امروز تصریح کرد: مداحان و ذاکران امروز باید استاد ببینند و هر کس که صدای خوب دارد را مداح نمی‌گویند، مداح باید شاگردی کرده و درس خوانده باشد.
 
وی ادامه داد: مداح باید علم کلام دیده و ادبیات فارسی و عرب را بداند و در انتها مداح باید به معنای شعر آگاه باشد.
 
 وی در نقد اشعار به کار رفته در هیئات گفت: متاسفانه اکثر شعرهایی که در حال حاضر وارد دستگاه امام حسین شده، اشعار صوفیایه‌ و حاوی اصطلاحات اهل تصوف در آن‌ها استفاده شده و مداحان جوان نمی‌دانند که با این کارشان صوفیه را ترویج می‌کنند، در صورتی که امام هادی (ع) می‌فرماید: "کسی که اسم صوفیه جلوی وی برده شود و زبان و قلبش آن را نهی نکند از ما نیست و هر کس که صوفیه را رد کند در کنار وجود مبارک پیغمبر اسلام جهاد می‌کند".


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین