عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
مشکل جامعه ما یا ناشی از غفلت است و یا به خاطر شهوت؛ راه حل غفلت ، نماز است و مشکل شهوت نیز با ازدواج حل خواهد شد.
عقیق: چند نکته تربیتی در زمینه ازدواج و نحوه تحصیل جوانان دردانشگاه را  که توسط استاد قرائتی بیان شده منتشر می کنیم.

بعضی عروس ها می گویند: اگر بخواهیم وضو بگیریم لاک و آرایشمان خراب می شود، نماز را قربانی و زندگی را با حذف نماز آغاز می کنند، این زندگی نمی تواند برکت داشته باشد.

*مهریه هزارسکه‌ای

گاهی زندگی را با دروغ آغاز می کنیم، چند  وقت  پیش ستاد اقامه نماز بودم، دختر و پسری پیشم آمدند، داماد مهریه هزار سکه ای را قبول کرده بود، گفتم شغلت چیست؟ گفت کارمندم، گفتم تو تا آخر عمرت هزار سکه می توانی پیدا کنی؟آخرش توانستیم آنها را قانع و مهریه را تا313تا کم کنیم. هزار سکه مهریه مثل این است که بگوید من تا یک ربع دیگر، کوه هیمالیا را می جوم.

*زندگی را نکبت نکنیم

اگر کارهایمان روی عقل نباشد زندگی هایمان هم نکبت خواهد شد، می بینید دختری هست که لیسانسش را گرفته است، خودش را برای این که فوق لیسانس بگیرد به چند هزار جوان دیگر هم نشان داده است، اما حالا کار گیرش نمی آید، شوهر هم گیرش نمی آید چون هر چی شوهر آمد، گفت می خواهم درس بخوانم.

دختر دانشجویی به من نامه نوشت و گفت:خداوند چهار نفر را لعنت کند؛ پدرم ، مادرم، استاد و مشاورم را.خواستگارهای زیادی در پیش دانشگاهی و سال اول و دوم دانشگاه داشتم؛ پدر و مادر واستاد و مشاورم، گفتند اول لیسانست را بگیر.آن ها را رد کردم، الان چند سال است که فوق لیسانس را گرفتم، اما دیگر خواستگار ندارم و از حق طبیعی ازدواج محروم مانده ام، خداوند این چهار نفر را لعنت کند.

*مدارک بدون کاربرد

چرا کاری کردیم که دختر و پسر ما این همه به سمت گرفتن لیسانس هجوم می آورند، درحالی که دانشگاه های ما باید درس‌های فنی وحرفه ای را به  جوان ها بدهند ،درس باید به درد بخورد، خیلی وقت ها، جوان ها تحصیلات بالایی دارند، اما کاربردی نیست، مثل آخوندهایی که خیلی بیشتر از بقیه می دانند، اما خوب نمی توانند حرف بزنند.

متاسفانه ما خیلی از وقت ها چیزهایی می خوانیم که هیچ جا به درد نمی خورد. فقط یک سری محفوظاتی برای نمره گرفتن است، ولی در عمل، دین کم رنگ است و ازدواج هم نیست، خط را گم کرده ایم، برای این است که تمام دعاها مستحب است به جز«اهدنا الصراط المستقیم»،که روزی ده بار واجب است به بهانه نماز این دعا را تکرار کنیم.   



پی نوشت:
ماه‌نامه خانه خوبان
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین