عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛
معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برگزاری 200 کرسی تلاوت قرآن در مساجد پس از ماه‌های محرم و صفر، گفت: در صورت تأمین بودجه این تعداد را به 500 کرسی تلاوت افزایش می‌دهیم.
عقیق:حجت‌الاسلام «حمید مشهدی‌آقایی» معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری کرسی‌های تلاوت در مساجد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت برگزاری کرسی‌های تلاوت و تحقق مطالبه رهبری مبنی بر برپایی جلساتی فقط برای شنیدن قرآن کریم، از دو سال گذشته مرکز رسیدگی به امور مساجد اقدام به برگزاری منظم کرسی‌های تلاوت برای گسترش برنامه‌های قرآنی کرد.

50 مسجد میزبان کرسی‌های تلاوت ثابت و محوری

وی با بیان اینکه از سال جاری تا کنون 50 جلسه محوری و ثابت تلاوت قرآن در مساجد منتخب استان تهران برگزار می‌شود، ادامه داد: این اقدام با هدف گسترش محافل قرآنی صورت گرفته است البته در برخی از ماه‌های سال نیز ما به برپایی جلسات قرائت قرآن کریم در بیش از 300 مسجد که بهترین مکان برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی است، اهتمام داریم.

برگزاری کرسی‌های تلاوت در 500 مسجد در صورت تأمین بودجه

حجت‌الاسلام مشهدی آقایی با اشاره به اینکه قصد داریم تا پایان سال جاری، کرسی‌های تلاوت قرآن را در 500 مسجد برگزار کنیم، گفت: در صورت تأمین بودجه، برنامه گسترش کرسی‌های تلاوت قران در 500 مسجد را طرح‌ریزی کرده‌ایم که امیدواریم با تخصیص بودجه در ماه‌های پیش‌رو به این امر جامه عمل بپوشانیم.

وی درباره زمان اجرای طرح برگزاری کرسی تلاوت در 500 مسجد ، تصریح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد از دهه فجر تا پایان سال  در 200 مسجد کرسی تلاوت برگزار خواهد کرد که امیدواریم با تأمین بودجه بتوانیم این برنامه را در 500 مسجد اجرایی کنیم.

برپایی جلسات تفسیر قرآن در کنار قرائت

معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد به جایگاه مساجد در توسعه فهم عمومی قرآن اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم فرهنگ تدبر در قرآن را در جامعه نهادینه سازیم باید به ظرفیت مساجد توجه بیشتری کنیم. برگزاری جلسات تفسیر و آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در کنار قرائت قرآن می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای دانش قرآنی افراد داشته باشد بر همین اساس ما سعی داریم این جلسات را در مساجد گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه انس با قرآن سبب عملکرد قرآنی افراد در جامعه خواهد شد، خاطر نشان کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی، ابتدا باید به آموزش بپردازیم و پس از آن با برگزاری جلسات قرآنی مفرح افراد را به سمت یادگیری و انس با قرآن تشویق کنیم تا از این طریق رفتارهای قرآنی در جامعه متجلی شود.

حجت‌الاسلام مشهدی آقایی با اشاره به اینکه وظیفه ما گسترش فعالیت‌های قرآنی در مساجد است، از برگزاری جلسات مختلف قرآنی در مساجد خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت ایجاد فضایی قرآنی در جامعه سعی داریم برنامه‌های مساجد را به سمت حرکت در مسیر انس با قرآن هدایت و از این طریق جایگاه اصلی مساجد را احیا کنیم.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین