عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
مبینی‌پور خبرداد
سرپرست اداره کانون‌های قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: همایش دانشجویان مهدی‌یاور، 9 ربیع‌الاول مصادف با 2 بهمن ماه در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.
عقیق: "مهدی مبینی‌پور" سرپرست اداره کانون‌های قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها اظهارداشت: این گردهمایی با حضور دو هزار دانشجوی مهدی یاور بعد از نماز ظهر و عصر آغاز می‌شود و با قرائت دعای آل یاسین و سخنرانی حجت‌الاسلام ˈعلیرضا پناهیانˈ پیرامون ˈمهدویت و منتظر واقعی ˈ ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: همایش دانشجویان مهدی یاور یکی از برنامه‌های مؤثر و زیبای نهاد در بحث جریان‌سازی مهدویت در دانشگاهها است که از پنج سال پیش آغاز شده و دو سطح نمادین و آموزشی دارد.

مبینی‌پور، آشنایی با وظایف شیعه و در وجه عام منتظر، توجه به امر ولایت و به تبع آن ولایت فقیه را از جمله اهداف این همایش برشمرد.

مبینی پور یادآورشد: معمولا با توجه به جریانات سیاسی و اجتماعی روز، عهدنامه‌ای در پایان این همایش با دو محور بسته می شود؛ یک تعهداتی که دانشجو نسبت به فضای سیاسی و اجتماعی دارد و به آن پایبند است و دوم تعهداتی که فضای دانشگاهی کشور از مسوولان مختلف در سه قوه توقع دارند به اجرا دربیاید و به صورت رسمی خواستار اجرای آن تعهدات می‌شوند.

به گفته وی، امسال بخاطر اینکه همایش با زمان امتحانات دانشجویان تلاقی دارد کمی از ساعت آن کاسته می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین