عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
رییس پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص):
امروز بشر غربی و آمریکایی در بحث سبک زندگی با بحران های زیادی مواجه است که به لحاظ اخلاقی، تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی و ... قابل بحث و بررسی می باشد.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین "مهدی رجایی "گفت: معنویت زیرساخت سبک زندگی مومنانه است. زندگی مومنانه که محور آن توجه به تقوا و معنویت باشد، می تواند ضمن آن که فرد را به سعادت حقیقی برساند، در کاهش بحران های اجتماعی نیز بسیار موثر باشد.

وی با بیان این که رهبر فرزانه انقلاب خیلی خوب، شاخصه های سبک زندگی دینی را برای آحاد ملت تبیین کردند، گفت: امروز بشر غربی و آمریکایی در بحث سبک زندگی با بحران های زیادی مواجه است که به لحاظ اخلاقی، تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی و ... قابل بحث و بررسی می باشد.

رییس پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) در ادامه با اشاره به اهتمام خاص جامعه المصطفی العالمیه به ویژه این پژوهشگاه به مساله سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: در همین راستا ما در پژوهشگاه بین المللی المصطفی دو پروژه در این باره را در دستور کار قرار داده ایم که رویکرد یکی از آن ها مربوط به طلاب جامعه المصطفی می باشد تا سبک زندگی آن ها به سمت و سوی آموزه های دینی و وحیانی هر چه بیشتر سوق پیدا کند.

وی همچنین اضافه کرد: در پروژه دیگر، رویکرد پژوهشی عام بوده و ناظر به کلیت جامعه است تا مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، آسیب ها و ایرادات کشور ما در عرصه سبک زندگی شناسایی شده و برای حل آن ها چاره اندیشی لازم صورت گیرد.

منبع:خبرگزاری حوزه
کد خبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین