عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۶۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
با نزدیک شدن به ماه محرم،‌ شبکه رادیویی کتاب اقدام به تهیه و تولید ویژه برنامه‌های محرم خواهد کرد.

عقیق:ولیان مدیر شبکه رادیویی کتاب در خصوص ویژه برنامه‌های این شبکه برای دهه اول ماه محرم گفت: رادیو کتاب برای محرم در دهه اول 1393 از 3 آبان تا 15 آبان ویژه برنامه خواهد داشت. این ویژه برنامه ها با توجه به موضوع و ماهیت کار شبکه رادیویی کتاب اختصاص به کتاب‌ها و آثار مکتوب خواهد داشت.

وی گفت: ویژه برنامه‌های رادیو کتاب در نیمه اول ماه محرم به سه محور اصلی اختصاص دارد که شامل مقتل خوانی و خوانش مقاتل معتبر با صدا و راویت گویندگان خوب رادیو خواهد بود. از جمله می‌توان به مقتل خوانی به روایت و اجرای گوینده پیشکسوت رادیو آقای بهروز روضوی اشاره کرد.

وی افزود: محور دیگر دیگر برنامه‌های شبکه رادیویی کتاب به نقد و بررسی کتب مقاتل و مقتل شناسی اختصاص دارد که در برنامه‌های «خط خون»، «قلم‌های عاشورایی» و «کتاب‌هایی با واژه‌های سرخ» به آنها پرداخته خواهد شد. از دیگر محورهای مورد بحث در ایام محرم در رادیو کتاب، مروری بر نامه های مرتبط با قیام اباعبدالله الحسین (ع) است که در سال 60 هجری نگاشته شده‌اند. این نامه‌ها در برنامه زنده «دیباچه عشق» که یک مجله ترکیبی رادیویی است معرفی و ارزیابی خواهد شد.

آقای ولیان با اشاره به ویژه برنامه این شبکه برای کودکان افزود: یکی از برنامه‌های رادیو کتاب با عنوان «یه قاچ قصه» برای کودکان با اجرای سرکار خانم مریم نشیبا،‌ قصه گوی پیشکسوت کودکان پخش خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین چند برنامه ترکیبی هم که اختصاص به ایام محرم خواهد داشت در قالب یک حسینه رادیویی از رادیو کتاب پخش خواهد شد که می توان به برنامه «بعثت خون» اشاره کرد که به ساعت پخش 20:10  و «خیمه گاه دل» که در برنامه شب نوشت بعد از نیمه شب پخش خواهد شد.

مدیر رادیو کتاب ادامه داد: در برنامه «کتاب سخن» نیز گزیده سخنرانی‌ها با موضوع قیام عاشورا از شخصت‌های است که سخنرانی های آنها در قالب کتاب نیز ارائه شده است به ساعت پخش 19:45 پخش خواهد شد.

مدیر شبکه رادیویی کتاب در انتها اظهار داشت: رادیو کتاب برای دهه اول ماه محرم سال جاری 12 عنوان برنامه مستقیم در خصوص واقعه کربلا و 3340 دقیقه ویژه برنامه رادیویی خواهد داشت. در این ویژه برنامه‌ها، ضمن همکاری با نهادهای مرتبط از جمله مجمع ناشران انقلاب اسلامی از حضور کارشناسان خبره و متعددی چون آقایان دکتر باقری، دکتر رضایی،‌ دکتر اسفندیاری،‌ دکتر رجبی ربانی، حجت الاسلام طباطبایی و ... استفاده خواهد شد.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین