عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۶۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
شرفخانی:
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای منسجم نیات موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) گفت : این سوگواره امسال از اول محرم در 3250 بقعه متبرکه کشور آغاز می شود.
عقیق: حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح روز سه شنبه  29 مهرماه در نشست خبری با حضور خبرنگاران با بیان اینکه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه ، مساجد ، حسینیه ها و تکایا سراسر کشور از اول محرم تا آخر ماه صفر برگزار می شود ، اظهارداشت : این طرح با هدف اجرای منسجم نیات واقفان مرتبط با موضوع روضه خوانی ، تعزیه داری و اطعام عزاداران حسینی که بیشترین درصد موقوفات کشور را شامل می شوند ، برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح افزود : ارتقای سطح بصیرتی و معارفی جوانان ، اقامه عزای امام حسین (ع) با نگاه اقامه شعائر اسلامی ، تبیین درس ها و عبرت های عاشورا و تحقق قطب فرهنگی شدن امامزادگان در 3250 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به ویژه برنامه های پیش بینی شده برای این سوگواره گفت : در روز دوم محرم مصادف با 5 آبان تجمع بیش از 5 هزار نفری عزارداران حسینی در امامزادگان شاخص مراکز استان ها با شعار «لبیک یا حسین» برگزار می شود که این تجمع 2 ساعت مانده به غروب و اذان مغرب همزمان با ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا آغاز می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: این تجمع لبیک عملی عزاداران حسینی با آرمان های بزرگ قیام امام حسین (ع) است و در این مراسم قرائت قرآن توسط قاریان برجسته ، سخنرانی سخنرانان شاخص و مدیحه سرایی برگزار می شود.

وی  با اشاره به دومین برنامه پیش بینی شده در سوگواره بصیرت عاشورایی افزود : این برنامه ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است که با حضور دسته جات عزاداری برگزار می شود و در روز عاشورا مصادف با 13 آبان ، روز استکبار ستیزی نیز مراسم ویژه ای با شعار «هیهات منا الذّله» برگزار می شود .

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در روز 12 محرم همایش رهروان زینبی با شعار «لبیک یا زینب» ویژه بانوان برگزار می شود ، تصریح کرد: این روز مصادف با حرکت کاروان اسرا و حضرت زینب (س) از کربلا به کوفه است که این همایش ویژه بانوان و با نگاه الگو گیری آنان از سیره حضرت زینب (س) برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری نمایشگاه «سبک زندگی حسینی » در دو هزار امامزاده کشور افزود : این نمایشگاه بصورت تابلوهای موضوعی برپا می شود و همچنین نمایشگاههای حجمی تبیین عاشورا و قیام امام حسین (ع) نیز در امامزادگان برگزار می شود.

وی ادامه داد: نمایش های آئینی تعزیه و مرثیه خوانی همراه با سخنرانی و عزاداری با ابزارهای هنری در امامزادگان برگزار می شود.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به چاپ کتاب «سبک زندگی حسینی» در 200هزار شمارگان ، از برگزاری مسابقه ای با همین نام خبرداد و افزود : این کتاب در امامزادگان کشور توزیع می شود و همچنین فایل PDF آن بر روی سایت معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه به نشانی  www.mfso.ir با قابلیت دانلود قرار گرفته است که در پایان این کتاب 30 سوال طراحی شده که علاقه مندان می توانند تا 17 آذرماه پاسخنامه های آن را ارسال کنند تا از جوایز آن شامل ؛ کمک هزینه سفر عمره مفرده ، کمک هزینه سفر کربلا، کمک هزینه سفر مشهد ، قلم گویای قرآنی و بسته های فرهنگی برخوردار شوند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین