عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
مزار امامزاده "سید محمد نوربخش" که نسب شان با هفده واسطه به امام موسی کاظم (ع) می رسد، در روستای سولقان استان تهران قرار دارد.
عقیق: مزار امامزاده "سید محمد نوربخش" که نسب شان با هفده واسطه به امام موسی کاظم (ع) می رسد، در روستای سولقان استان تهران قرار دارد. در کتیبه ای که در داخل حرم ایشان نصب شده، چنین آمده :
 
 
«بسم الله له الحمد حضرت مولانا امیر سید محمدنوربخش که نسب شریفش به هفده واسطه به امام العالمین حضرت موسی کاظم علیه السلام می‌رسد، در سال 795 قمری در قائن پا به عرصه امکان نهاد. در حوزه علمیه علامه کبیر ابن فهد حلی و دیگر شخصیت‌های بلند پایه عالم تشیع تلمذ نموده با گذشت اندک زمانی در تمامی علوم متداول آن روز متبحر و فرید زمان خویش گشت و چون سر پرسودا و دل سوز پرورش آرام و قرا نگرفت دست ارادت به عارف کامل مکمل خواجه شهید سید اسحاق ختلانی داده در سیر سلوک نیز به مقصد اقصی رسد و وحید عصر خود به شمار رفت. ریاضات و مجاهدات جهاد با نفس او را از جهاد با کفر وظلم بازنداشت به همین جهت برای برقراری حکومتی شیعی با ارادتمندان و معتقدان برعلیه شاهرخ میرزا تیموری قیام نمود از آن پس در تبعیدها و زندان‌ها و سیاهچال‌های تیموری به سر برد تا در سال 850 با مرگ شاهرخ میرزا به سولقان رحل اقامت افکند و عاقبت در هفدهم ربیع الاول سنة 869 قمری به قاف عزت به پرواز درآمد.»

 
منبع: خبرگزاری فارس
کد خبرنگار:211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد نجیب فریدی
|
MOLDOVA, REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
0
سید محمد نوربخش فرزند سید بابا علی همدانی بانی طریقهء نوربخشیه در هرات دارای 3 فرزن به اسامی جعفر و محمد و شاه قاسم بوده است بر اساس گفتهء مرحوم ملا عبدالکریم مدرس در کتاب بحر الانساب ( بنه مالهء زانیاران) با 10 پشت به امام حسین ع میرسد . سید محمد فرزن سید باباعلی همدانی فرزند سید یوسف زرند فرزند سیدمحمدمنصور فرزند سید عبد العزیز فرزند سلطان عبدالله فرزند سید اسماعیل محدث فرزند امام موسی کاظم ع و الی آخر ص 202
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین