عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
پیرغلامان به اهواز رسیدند
پیرغلامان اهل‌بیت(ع) که تهران را به مقصد خوزستان ترک کردند پس از ورود به فرودگاه اهواز مورد استقبال ویژه اهالی این شهر و صادق آهنگران قرار گرفتند.

عقیق:مداحان و ذاکران و پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت تهران را به مقصد خوزستان برای حضور در دوازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی ترک کردند.

در این کاروان چهره‌هایی همچون علی آهی رئیس خانه مداحان، غلامرضا سازگار شاعر پیشکسوت، علی اکبر بازوبند مداح پیشکسوت و مداحانی از کشورهای عراق، افغانستان، نیجریه، آذربایجان، ترکیه، هندوستان و... حضور داشتند.


 

 

از آنجایی که هواپیمای حامل پیرغلامان به صورت چارتر در اختیار آنان قرار گرفته بود، با همکاری و همراهی کاپیتان خوش ذوق و اهل دل این هواپیما، مراسم روضه خوانی و ذکر مصیبت در آسمان ایران اسلامی برقرار شد و به گفته این کاپیتان هواپیمایی زاگرس، چنین اتفاقی در پروازهای داخلی کشور کم سابقه و بی‌نظیر بوده است.

کاروان مداحان تهران و ذاکران بین‌المللی پس از ورود به فرودگاه اهواز با استقبال صادق آهنگران و مداحان محلی شهر اهواز با لباس‌های بختیاری و عربی مواجه شدند.

همچنین در محوطه بیرونی فرودگاه، تعزیه قتلگاه امام حسین علیه‌السلام به زبان عربی و با زیبایی و شور خاصی اجرا شد، تحسین تماشاچیان و مداحان را در پی داشت و اکثر قریب به اتفاق حضار و بینندگان را منقلب کرد.

بر اساس این گزارش مراسم رسمی استقبال  در منطقه‌ای موسوم به بین الحرمین اجرا گردیده است.

قرار است در اجلاس امسال که تا بیست و چهارم مهر ماه به طول می‌انجامد، سبک مداحی صادق آهنگران ثبت ملی شود.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین